تعمیر، نصب و راه‌اندازی توربین بخار شینکو در پایانه شناور فرآورشی کوروش

مدیر منطقه عملیاتی کیش گفت: با تلاش کارشناسان شرکت نفت فلات قاره ایران و بهره‌گیری از خدمات شرکت پیمانکار، توربین بخار شینکو ۳/۳ مگاواتی در پایانه شناور فرآورشی کوروش تعمیر، نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، شهسوار ارغش گفت: پس از انعقاد قرارداد با شرکت تعمیرات نیروگاهی برای تعمیر یک دستگاه توربین بخار شینکو ۳/۳ مگاواتی و بازدید کارشناسان مربوطه از پایانه شناور فرآورشی کوروش، انجام تعمیرات آن در محل آن شرکت با نظارت مستقیم نماینده منطقه آغاز شد.

وی افزود: انجام تعمیرات این توربین از سوی شرکت داخلی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی قابل ملاحظه با بالاترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و کمترین زمان ممکن انجام شد. این در حالی است که انتقال این توربین به کشور سازنده باعث خروج مبالغ هنگفتی ارز از کشور می‌شد.

مدیر منطقه عملیاتی کیش همچنین از تعمیرات اساسی سه دستگاه دیزل‌ژنراتور ۷۲۰ کیلووات، واقع در موتورخانه پایانه شناور فرآورشی کوروش خبر داد و افزود: این دیزل‌ژنراتورها تأمین برق اولیه در زمان خاموشی کامل سیستم و احیای مجدد آن را بر عهده دارند که بسیار حائز اهمیت هستند، بنابراین با توجه به مشکلات موجود، تعمیرات اساسی آنها در دستور کار قرار گرفت.

ارغش گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در سه بخش کلی باز کردن و جداسازی/ تعمیر، اصلاح و تعویض/ بستن و تنظیم مجموعه سرسیلندرها با صرف ۵۲۴ نفرساعت انجام شد.

به گفته وی، تأمین قطعات این تجهیزات از خارج از کشور یکی از پیچیدگی‌های انجام این تعمیرات بوده است که به‌رغم تحریم‌ها این موضوع با موفقیت انجام شد.

کد خبر 473993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =