سرمایه‌گذاری در زمینه پتروپالایشگاه‌ها از اولویت‌های مهم دولت است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه پتروپالایشگاه‌ها و توسعه شهرهای ساحلی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر روز دوشنبه (۲۲ خردادماه) در نشست اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره مسائل استان هرمزگان در حوزه‌های مشکلات جزایر، خط انتقال گوره به جاسک و مسائل گمرکی که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون اصل نود، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، استاندار هرمزگان و برخی مقام‌های ارشد محلی برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه پتروپالایشگاه‌ها و توسعه شهرهای ساحلی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی استان ساحلی هرمزگان را دارای ظرفیت‌های متعدد و فرصت‌های منحصربه‌فرد در حوزه‌های صنعتی، دریایی، گردشگری، حمل‌ونقل و... دانست که می‌تواند در مسیر ارتقای معیشت مردم و توسعه کشور استفاده شود و برای بالفعل کردن این ظرفیت باید از توان مردم و بخش خصوصی بیشتر بهره گرفت.

در این نشست نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به بازدیدها، بررسی و احصای مسائل استان هرمزگان، گزارشی از مشکلات و آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده در این حوزه‌ها ارائه کرد.

طبق این گزارش و درباره خط لوله انتقال گوره به جاسک با توجه به اقدام‌های دولت سیزدهم در زمینه‌های احداث و راه‌اندازی پست‌های برق، خطوط فیبر نوری، تلمبه‌خانه، مخازن و دیگر تجهیزات مقرر شد با همکاری و اهتمام دولت درباره تکمیل این خط انتقال اقدام‌هایی برای تحویل این خط به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام شود.

مقرر شد با احداث پالایشگاه و پتروپالایشگاه، تکمیل خطوط انتقالی و برطرف کردن مشکلات حقوقی و اجرایی احداث پالایشگاه‌های نگین مکران و شهید سلیمانی، خط انتقال گوره به جاسک در زمینه صادرات و تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نیز فعال شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین دستور داد تا با تشکیل گروهی با همکاری وزارت نفت، استانداری هرمزگان و شورای توسعه سواحل مکران طرح اتصال زنجیره معدنی جنوبی کشور به پالایشگاه‌های سواحل مکران بررسی شود.

کد خبر 474019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =