ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نهایی شد/ سهم ۳۰ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس در پروژه

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از نهایی شدن ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و انتخاب اعضای هیئت مدیره این طرح خبر داد و گفت: هلدینگ خلیج‌فارس با ۳۰ درصد سهم به‌عنوان سهامدار عمده این پروژه انتخاب شد.

جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره افزود: صندوق بازنشستگی صنعت نفت (شرکت سرمایه‌گذاری اهداف) با ۱۵ درصد، بانک ملی (گروه توسعه ملی) با ۱۵ درصد، بانک رفاه (شرکت آینده‌سازان رفاه پردیس) با ۱۵ درصد، بانک تجارت و ملت هرکدام با ۷.۵ درصد سهم به‌عنوان اعضای نهایی ترکیب سهامداران این پروژه انتخاب شدند و سهم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز ۱۰ درصد است.

وی در تشریح دلایل تأخیر در آغاز عملیات اجرایی پروژه بیان کرد: مسیر ثبت شرکت به‌دلیل نیاز به مجوز شورای پول و اعتبار برای پرداخت قدرالسهم بانک‌ها به‌عنوان سرمایه اولیه، دچار مشکل شده بود، بنابراین درخواست ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برای اعطای مجوز به بانک‌های سهامدار پروژه ارائه شد که این مرحله نیز با فرآیندی زمان‌بر نهایی و مجوز دریافت شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش تأکید کرد: در ساختار سهامداری نیز اشکال‌هایی وجود داشت که مشارکت‌نامه جدید و هیئت مؤسس مورد بازنگری قرار گرفت و اساسنامه شرکت اصلاح شد و خوشبختانه امروز همه سهامداران قدرالسهم خود را پرداخت کردند و ترکیب سهامداران نهایی شد.

انتخاب اعضای هیئت مدیره طرح

سالاری تصریح کرد: امروز هم جلسه‌ای با سهامداران پروژه داریم که اعضای هیئت مدیره شرکت مشخص شوند؛ اسنادی نیز باید به مدارک هیئت مدیره ضمیمه و در سامانه ثبت شرکت‌ها بارگذاری شود. پس از آن پیگیری ثبت شرکت و دریافت کدثبتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره را مشخص کنیم.

به گزارش شانا، طرح ۳۰۰ هزار بشکه‌ای پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نخستین پروژه صنعت نفت در حوزه تلفیق پالایش و پتروشیمی است که هدف از احداث آن، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در جهت هم‌سویی با نگاه دولت و پیش‌بینی سند تحول است.

مشخصات طرح پتروپالایشی شهید سلیمانی

ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نهایی شد/ سهم ۳۰ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس در پروژه

این پروژه همچنین نقش مهمی در حوزه تولید و انتقال دانش فنی، اشتغال‌زایی و به‌کارگیری توانایی شرکت‌های داخلی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها دارد و علاوه بر آن فرصت استمرار برای حضور صنعت نفت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند. این طرح همچنین از جمله اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم به‌منظور ممانعت از واردات بنزین در کشور و تنوع در سبد تولیدات محصولات نفتی است که افزون بر تولید سوخت، محصولات پتروشیمیایی را نیز تولید می‌کند.

ترکیب سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نهایی شد/ سهم ۳۰ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس در پروژه

مقدار تقریبی محصولات تولیدی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی

کد خبر 474832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =