دستگاه حفاری ۷۲ فتح در مناطق نفت‌خیز جنوب در چرخه عملیات قرار گرفت

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از آغاز به‌کار دستگاه حفاری ۷۲ فتح به‌عنوان روزآمدترین نسل دکل‌های حفاری خشکی در میدان نفتی اهواز در مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران ، مسعود افشار روز دوشنبه (۲۲ خردادماه) گفت: این دستگاه حفاری ششمین دکل ایرانی است که بخش عمده تجهیزات آن از سوی سازندگان داخلی ساخته شده است و نخستین گام‌ عملیاتی خود را پس از تکمیل تجهیزات و کاریابی در گستره فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تجربه می‌کند.

وی افزود: دکل ۷۲ فتح از سوی جهاد دانشگاهی در تعامل با متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و حداکثر عمق قابل حفاری به‌وسیله آن ۲۰ هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود ۱۵۰ فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل‌تحمل به‌وسیله دکل یک‌میلیون پوند است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این دستگاه مجهز به گرداننده فوقانی (تاپ‌درایو) به قدرت ۵۰۰ تن، میز دوار و سه دستگاه پمپ سیال از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت هزار و ۶۰۰ اسب بخار است.

شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران و بزرگ‌ترین شرکت حفاری در منطقه، افزون بر ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد و با داشتن تجهیزات، ابزار تخصصی و متخصصان مجرب توان ارائه ۲۵ نوع خدمات فنی و مهندسی به موازات عملیات حفاری را دارد.

کد خبر 474054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =