قدرتمند شدن در حوزه اقتصادی مؤثرترین راه مقابله با تحریم‌هاست

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ظرفیت‌های به‌کارگرفته‌نشده قابل‌ملاحظه‌ای برای افزایش مبادلات اقتصادی ایران و ونزوئلا وجود دارد، گفت: قدرتمند شدن در حوزه اقتصادی مؤثرترین راه مقابله با تحریم‌هاست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه (۲۲ خردادماه) در آخرین برنامه از روز نخست سفر رسمی به ونزوئلا، در نشست مشترک بازرگانان دو کشور، تقویت ‌فعالیت‌ها و همکاری‌های دانش‌بنیان را از جمله اقدام‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و بر ضرورت ایجاد دفتر فناوری در ونزوئلا تأکید کرد.

وی بی‌اثرسازی تحریم و قدرتمندشدن در حوزه اقتصادی را مؤثرترین راه مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: جوانان ایرانی به‌وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان از تحریم‌ها فرصت ساختند و توانستند ایران را در برابر تکانه‌ها به آرامش و ثبات برسانند.

رئیس‌جمهوری روابط ایران و ونزوئلا را بسیار سازنده توصیف و تصریح کرد: برای تسهیل و تسریع توسعه مبادلات اقتصادی، با اجرای توافق‌های انجام‌شده، موانع گمرکی، بانکی ‌و تعرفه‌ای برطرف خواهد شد.

رئیسی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های به‌کار گرفته نشده قابل‌ملاحظه‌ای برای افزایش مبادلات اقتصادی ایران و ونزوئلا وجود دارد، راه تحقق مناسبات ۲۰ میلیارد دلاری را فعالیت و سرمایه‌گذاری جدی میان دو کشور دانست.

وی وظایف سفیران ایران، دفاتر بازرگانی، خانه علم و فناوری و همه بخش‌های فعال در حوزه‌های صنعت، معدن و امور بانکی را تسهیل امور تجاری بین دو کشور و حل مشکلات شرکت‌های ایرانی دانست.

شایان یادآوری است که جواد اوجی، وزیر نفت به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی در حوزه بالادست و پایین‌دست به همراه رئیس‌جمهوری به ونزوئلا سفر کرده است. وی در این سفر به‌منظور توسعه فعالیت‌ها و تعریف زمینه‌های تازه همکاری با مقام‌های سیاسی و اقتصادی ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 474056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =