افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران در خلیج‌فارس/ ۷ چاه تولیدی میدان سروش عملیاتی شد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت‌ خام این شرکت با تولیدی شدن هفت چاه میدان سروش خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده گفت: این اقدام با انجام کابل‌اندازی در عمق ۴۵ متری آب‌های خلیج‌فارس بین سکوی SWP2 و سکوی سروش و وارد مدار شدن ۷ چاه تولیدی این میدان عملیاتی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کابل برق قدرت بین سکوی SWP2 و سکوی سروش دچار آسیب شده بود، پس از تهیه آن، اقدام‌های لازم به‌منظور جایگزینی این کابل انجام و عملیات کابل‌اندازی به شرکت «صاایران» واگذار شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پس از جایگزینی کابل جدید به جای کابل آسیب‌دیده و اتصال برق به سکوی فرعی، تولید چاه‌ها از سر گرفته شد و افزایش تولید ۲۰ هزار بشکه‌ای در این میدان رقم خورد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش فشار چاه‌ها، تولید از سکوی فرعی سروش با ۳۰ هزار بشکه در روز آغاز شده که با وجود افزایش تدریجی میزان آب چاه‌ها و لزوم تولید صیانتی از مخزن، تولید ۲۰ هزار بشکه در روز از این میدان قطعی و تثبیت خواهد شد.

شرکت نفت فلات قاره ایران به‌منظور افزایش تولید و بازگرداندن شرایط صنعت نفت دریایی ایران به پیش از تحریم‌ها، از حدود دو سال گذشته اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده که این اقدام‌ها به افزایش تولید در میدان‌های ابوذر، سیوند و اسفند، سروش و... منجر شده است.

کد خبر 474062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =