نشست بررسی عملکرد تولیدشرکت نفت فلات قاره برگزار شد

چالش‌ها و گلوگاه‌های تولید مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران در نشست بررسی عملکرد تولید و پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران ارزیابی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل این شرکت در نشست بررسی عملکرد تولید در سال ۱۴۰۱ و پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها در سال ۱۴۰۲ که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (نهم و دهم اسفندماه) در سالن همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) برگزار شد ضمن تشکر از همکاران که با وجود همه دشواری‌ها به موضوع تولید نفت مشغول هستند، گفت: اقدام‌های بسیار مهم و اثرگذاری در حوزه تولید طی یک سال اخیر در شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است که از جمله آنها بهره‌برداری از طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های اسفند و سیوند در منطقه سیری بود که به افزایش تولید ۱۶ هزار بشکه‌ای منجر شد.

وی افزود: با انجام اقدام جهادی جایگزینی خط لوله انتقال نفت سکوی ابوذر به خارک، افزون بر جلوگیری از آلودگی خلیج‌فارس، ظرفیت انتقال نفت در شرکت نفت فلات قاره ایران افزایشی قابل‌توجه داشت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در این شرکت اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران، مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت در منطقه بهرگان به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم امسال به‌بهره‌برداری رسید و با این اقدام ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام کشور در خلیج‌فارس افزایش یافت.

مهدی‌زاده با بیان اینکه اقدام‌های انجام‌شده در سخت‌ترین شرایط تحریم و تغییرات نرخ ارز بوده است، گفت: جا دارد از همه مدیران عملیاتی و ستادی و کارکنان به‌ویژه در مناطق عملیاتی و سکوهای نفتی تشکر و قدردانی کنم و ان‌شاءالله سال آینده با روحیه مضاعف و تلاش بیشتر بتوانیم اهداف تولید و تعهدشده شرکت را تحقق ببخشیم.

در ادامه نشست علیرضا عاضدی، مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره افزود: از چند ماه گذشته نشست‌های مربوط به پیش‌بینی تولید در مناطق عملیاتی برگزار و امروز نیز برنامه تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در سال ۱۴۰۲ در حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ارائه شد و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت که این موضوع نشان‌دهنده واقع‌بینانه تهیه‌ شدن این برنامه است.

وی اظهار کرد: البته تعدادی گلوگاه‌ها و چالش‌ها برای دستیابی به این برنامه‌ها وجود دارد که امیدوارم با رفع آنها، اهداف پیش‌بینی‌شده تولید شرکت را محقق کنیم.

در روز نخست این نشست برنامه پیش‌بینی تولید بهره‌دهی چاه‌های مناطق عملیاتی لاوان، سیری و قشم بررسی و برای رفع چالش‌ها و کمبودهای آن تصمیم‌های لازم گرفته شد.

در روز دوم نشست با حضور مدیران مناطق عملیاتی خارک، بهرگان و کیش، برنامه پیش‌بینی تولید بهره‌دهی چاه‌های این مناطق عملیاتی در سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

کد خبر 469900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =