نخستین قرارداد بازسازی و نوسازی پتروشیمی‌های فراسرزمینی امضا شد

نخستین قرارداد بازسازی و نوسازی پتروشیمی‌های فراسرزمینی در دولت سیزدهم برای نوسازی یک مجتمع تولید آمونیاک در ونزوئلا امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نخستین قرارداد بازسازی و نوسازی پتروشیمی‌های فراسرزمینی پس از بحث پالایشگاه‌های فراسرزمینی در دولت سیزدهم امضا شد. بر این اساس شرکت ایرانی در قالب این قرارداد تعمیر بخشی از واحدهای یک مجتمع آمونیاک ونزوئلا را انجام خواهد داد و با شراکت در فروش محصولات این مجتمع بازپرداخت سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

گروه کارشناسی صنعت پتروشیمی ایران ۲ ماه کار کارشناسی مفصل روی این واحد پتروشیمی انجام داده و به‌طور کامل نیازسنجی آن انجام شده است. با تعمیر این مجتمع صادرات خدمات فنی‌ مهندسی و تجهیزات ایرانی انجام خواهد شد و این موضوع کمک بسیار زیادی به دیگر خدمات فنی مهندسی و تجهیزات و کالاها و تجارت شرکت‌های خصوصی ایرانی در سطح بین‌الملل خواهد کرد.

ونزوئلا دارای ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب‌شده است که هم‌اکنون به‌دلیل تحریم‌های آمریکا تنها ۲ میلیون تن از این ظرفیت فعال است، همچنین بررسی‌های کارشناسی وزارت نفت نشان می‌دهد با صادرات خدمات فنی‌ مهندسی و تجهیزات ایرانی به‌راحتی می‌توان ۴ میلیون تن از ظرفیت بالقوه ونزوئلا را به ظرفیت بالفعل تبدیل کرد.

مذاکرات درباره‌ مجتمع‌های دیگر پتروشیمی ونزوئلا برای فعال کردن ظرفیت بخش خصوصی ایرانی به‌منظور صادرات خدمات فنی مهندسی و تجهیزات به این مجتمع‌های پتروشیمی ونزوئلا  در حال انجام است.

کد خبر 474083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =