توسعه پایانه نفتی خوزه ونزوئلا با توان متخصصان ایرانی

قرارداد توسعه و تعمیرات اساسی پایانه نفتی خوزه ونزوئلا به‌دست متخصصان ایرانی همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به کاراکاس در حضور وزیر نفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد اجرای عملیات تعمیرات اساسی، توسعه و باسازی پایانه نفتی خوزه ونوزئلا بر پایه شیوه قراردادی مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا (ئی‌پی‌سی) به همت شرکت ایرانی پتروپارس روز دوشنبه (۲۲ خردادماه) همزمان با سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و وزیر نفت امضا شد.

بر اساس این قرارداد افزایش ذخیره‌سازی در پایانه نفتی خوزه، ‌تکمیل مخازن ذخیره‌سازی، ‌ارتقای سیستم‌های انتقال و افزایش ظرفیت بارگیری از اهداف‌ این قرارداد است و تأمین مالی این پروژه به‌عهده طرف ونزوئلایی خواهد بود.

این نخستین قرارداد به شیوه ئی‌پی‌سی شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور است که گامی بلند به‌منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی و ورود به بازارهای جهانی برای شرکت‌های نفتی ایرانی به‌شمار می‌آید.

اجرای این پروژه افزون بر آنکه اهداف همکاری‌های دوجانبه ایران و ونزوئلا درباره تبادل نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی را تسهیل و تسریع می‌کند، در عین حال اجرای آن برای شرکت پتروپارس سودآور و به نفع ارتباطات کلان و راهبردی تهران و کاراکاس خواهد بود.

پایانه نفتی خوزه ونزوئلا یکی از دو پایانه بزرگ نفتی در منطقه آمریکای لاتین است که صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و واردات نفت و میعانات گازی از طریق آن انجام می‌شود.

کد خبر 474084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =