کاهش ۸۰ درصدی گازسوزی مشعل‌ها در قطب تولید نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: توانسته‌ایم مقدار سوختن گازهای مشعل‌ را تا ۸۰ درصد کاهش دهیم و در تلاش هستیم این مقدار را به حداقل برسانیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی روز سه‌شنبه (۲۳ خردادماه) در آیین گرامیداشت هفته محیط زیست (روز صنعت سبز) اظهار کرد: برای صیانت از محیط زیست در دولت سیزدهم اقدام‌هایی انجام شده، تا حدی که میانگین ۱۰ مورد تعمیرات اساسی توربین در مناطق نفت‌خیز جنوب، در سال ۱۴۰۱ به ۶۷ مورد رسید و توانستیم مقدار گازسوزی مشعل‌ها را تا ۸۰ درصد کاهش دهیم و در تلاش هستیم این مقدار را به حداقل برسانیم.

 وی صیانت از محیط پیرامونی را از وظایف ذاتی و الزامات اولیه قلمداد کرد و گفت: پس از انقلاب صنعتی همگام با افزایش بهره‌مندی انسان و گسترش رفاه، متأسفانه در ۲۰۰ سال اخیر استفاده بیش از حد انسان از طبیعت سبب بحرانی شد که آثار آن در افزایش دمای زمین و از بین رفتن لایه ازن و مشکلات آن قابل مشاهده است.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب وبا اشاره به  بهره‌برداری صرفه‌جویانه از طبیعت افزود: باید با اصلاح فرهنگ، اقدامی صورت بپذیرد و شما کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب باید به عنوان پرچمداران این حوزه در صنعت نفت در ترویج این فرهنگ تلاش کنید. برای انجام این کار باید نقشه راه مشخص کرد و جدا از وظیفه سازمانی به‌صورت خودجوش وارد این عرصه شد و فرهنگ مصرف بهینه را در زندگی خود و اطرافیان تسری داد.

  در ادامه این نشست محمدرضا نادری، رئیس اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در گزارشی به دستاوردهای این شرکت در کنترل آلاینده‌های محیط زیستی اشاره کرد.

در پایان این آیین از فعالان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه محیط زیست و اچ‌اس‌ئی قدردانی شد.

کد خبر 474110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =