اچ‌اس‌ئی چشم بینای هر سازمان است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اهمیت ایمنی در صنعت نفت گفت: اچ‌اس‌ئی چشم بینای سازمان است و در پیشگیری از بروز حوادث نقش بسزایی دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی و تقدیر از تلاشگران این عرصه اظهار کرد: این روز یادآور فداکاری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگانی است که در روزهای نخستین جنگ تحمیلی برای خاموش کردن آتش دشمن در پالایشگاه آبادان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه واحد بهداشت،‌ ایمنی، محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) قبل، حین و بعد از حوادث در صحنه حضور دارد، گفت: پیشگیری از مصادیق ارزشمندی است که باید از سوی این واحد مورد توجه قرار بگیرد و شعار اول ایمنی بعد کار به‌طور کامل در سازمان پیاده شود، همچنین لازم است در این خصوص فرهنگ‌سازی شود و ملزومات آن شکل بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مباحث اچ‌اس‌ئی کاملاً علمی است، از این رو این واحد باید مجموعه‌ای علمی، راهبردی و کاربردی باشد و نیروهای آن خلاق، مبتکر و دانش‌افزا باشند. امروزه دنیا در حال جهش در عرصه علم و دانش بوده و باید از علم بشری به علم خودمان بیفزاییم و در مرز دانش حرکت کنیم و در بحران‌ها نیز مدیریت واحد داشته باشیم.

در این آیین محمدرضا نادری، رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز ضمن گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی گفت: در نیمه نخست امسال ضریب حوادث ۷۵ درصد، ضریب تکرار حوادث ۵۲ درصد و شاخص حوادث ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال حادثه منجر به فوت نداشتیم و ۱۷ هزار ۳۸۶ پروانه کار سرد و گرم صادر شده است، همچنین سامانه جامع اچ‌اس‌ئی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. این سامانه تمامی اطلاعات واحدهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست ستاد و شرکت‌های تابع را شامل می‌شود.

در پایان این آیین از پنج آتش‌نشان منتخب شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان، کارشناسان برتر ایمنی مدیریت‌ها، همچنین رؤسای اچ‌اس‌ئی شرکت‌های بهره‌برداری تابع و واحدهای ستادی مناطق نفت‌خیز جنوب تقدیر شد.

کد خبر 462638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =