لزوم صیانت از سرمایه انسانی به‌عنوان دارایی ارزشمند صنعت نفت

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران گفت: اهمیت ذاتی و حیاتی صنعت نفت کشور ایجاب می‌کند تا افزون بر حفاظت از تأسیسات و سرمایه‌های فیزیکی این صنعت بزرگ از سرمایه انسانی آن که جایگاهی ارزشمند و والا دارد به‌درستی صیانت شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، عباس رزمی در حاشیه بازدید از تأسیسات نفت و گاز گچساران اظهار کرد: ضرورت گسترش و تقویت سامانه‌های نظارتی و کنترل دقیق عملیات به‌عنوان حلقه نهایی پیشگیری از حوادث است و این مهم جز با اشاعه و تعمیم انضباط صنعتی در تمامی واحدهای سازمانی به‌ویژه تأسیسات عملیاتی، در اولویت قرار دادن آموزش مستمر و رعایت دقیق الزام‌ها و ضوابط ایمنی در همه سطوح، اقدام‌های پیشگیرانه با مشارکت همه کارکنان محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ دارایی‌های فیزیکی و انسانی صنعت نفت، بر موضوع بازرسی مجدانه و سختگیرانه در سه حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست تأکید و اظهار کرد: با اتکا به توانمندی‌های داخلی و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باید چالش‌ها به فرصت تبدیل شوند و در این زمینه استفاده از تجهیزات تخصصی مدنظر است.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران افزود: اکنون باید با در اختیار داشتن علم و دانش فنی در جای جای صنعت به‌ویژه در مناطق عملیاتی، مهارت به‌کارگیری تجهیزات برای کاستن از ریسک حوادث انسانی اعمال شود که این مهم تنها با ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان و توانمندسازی ایشان میسر خواهد بود.

رزمی تصریح کرد: باید به سمت آموزش‌ها و فناوری‌های نو حرکت کنیم و با صرف هزینه، سلامت و افزایش بهره‌وری دارایی‌های انسانی و فیزیکی سازمان را تضمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت نفت، حفظ سلامت کارکنان، چه به لحاظ جسمی و چه روحی است، اعلام کرد: افزون بر اهمیت بحث آموزش کارکنان، ایجاد امکانات رفاهی برای ایشان و خانواده‌های آنها در فهرست اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران افزود: در همین زمینه، یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت، بازدید از حوزه‌های مختلف به‌ویژه مناطق عملیاتی است تا بتوان از نزدیک با دغدغه‌های کارکنان آشنا شد و صحبت‌های این عزیزان را شنید تا در ادامه بتوان چالش‌ها را به فرصتی برای بهبود شرایط تبدیل کرد.

رزمی با بیان اینکه حرکت به‌ سوی رفع نیازهای اساسی به‌منظور فرهنگ‌سازی به سلامت خود کارکنان و حفظ دارایی‌های صنعت ختم خواهد شد، اظهار کرد: بر همین اساس بازدیدهای میدانی و حضور در کنار نیروها و نشست با مدیران را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

بر اساس این گزارش، مهرداد کاهکش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز در حاشیه این بازدید گفت: ساختار ایمنی و آتش‌نشانی از دیرباز در صنعت نفت اهمیت ویژه‌ای داشته و امروز نیز ارتقای این واحد اولویت اصلی صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: صنعت نفت در زمینه ایمنی دارای سابقه و عملکرد درخشانی است زیرا اگر امروز در زمینه تولید به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم، نتیجه بازرسی‌های به‌موقع افسران و بازرسان ایمنی و آتش‌نشانی است.

مدیرعامل نفت گچساران اظهار کرد: همه حوادث و اتفاق‌ها قابل‌کنترل و پیشگیری هستند و به‌ویژه در عرصه‌های صنعتی و تولیدی با به‌کار بستن اصول ایمنی و رعایت‌ استانداردهای کار می‌توان احتمال وقوع حوادث را به حداقل ممکن کاهش داد و به همین دلیل همه سعی و تلاش ما در استفاده از تجهیزات روزآمد دنیا همراه با آموزش است که در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به عملکرد پیشگیرانه واحد اچ‌اس‌ئی شرکت نفت گچساران در کنار تلاش برای ارتقا در میان دیگر شرکت‌ها افزود: ویژگی خاص شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نسبت به دیگر شرکت‌ها سبب شده است بیشترین ایستگاه آتش‌نشانی در تأسیسات متعلق به این شرکت باشد و ما نیز در این باره همه تلاش خود را به کار برده‌ایم‌ تا بتوانیم از روزآمدترین تجهیزات خدمات‌رسانی برخوردار باشیم.

کد خبر 464238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =