هدف‌گذاری هلدینگ انرژی‌سپهر برای تکمیل زنجیره ارزش متانول

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر در بازدید مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از پتروشیمی سبلان از انجام مطالعات برای ورود به پایین‌دست خبر داد و گفت: با تحقق این هدف‌گذاری، افزون‌ بر خلق ثروت پایدار، متانول تولیدی در سه پتروشیمی این هلدینگ به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ انرژی‌سپهر، احمد شـکری، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی یاری، مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر از پتروشیمی سبلان در فاز ۲ عسلویه بازدید کردند و در این بازدید، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه پتروشیمی سبلان، همچنین تداوم تولید بررسی شد.

علی یاری، مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر در این بازدید با اشاره به برنامه هلدینگ در ورود به صنایع پایین‌دست گفت: خارج شدن از چارچوب تولید تک‌محصول متانول به عنوان یکی از اهداف متعالی هلدینگ در دستور کار قرار گرفته، چراکه معتقدیم خلق ثروتی پایدار و کم‌نوسان به تنوع محصولات تولیدی وابسته است، اما در عین حال توسعه پتروشیمی سبلان، همچنین تداوم تولید به‌عنوان دو برنامه کوتاه‌مدت در این شرکت دنبال می‌شود تا زمینه ورود به پایین‌دست فراهم شود.

وی افزود: طبق تحقیقات سال‌های گذشته‌ یکی از معتبرترین شرکت‌های مشاوره مدیریت اروپا درباره سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی عنوان شد که به ازای ایجاد هر شغل در حوزه پایین‌دست به ۲۱ دلار سرمایه‌گذاری احتیاج است، در حالی‌ که این رقم در حوزه بالادست به ۹۴۰ دلار می‌رسد، همچنین نرخ بازگشت سرمایه در حوزه پایین‌دست پتروشیمی ٣٠ تا ٣٥ درصد است، در حالی‌ که در صنایع بالادست حداکثر ۱۵ درصد است. پس می‌توان اذعان داشت افزایش تولید ناخالص ملی، همچنین ایجاد شغل پایدار، ارتباط مستقیمی با رویکردهای توسعه‌گرایانه دارد، از این رو ورود آگاهانه به حوزه پایین‌دست را اوجب واجبات انرژی سپهر می‌دانیم.

مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر با اشاره به پیشرفت حدود ۸۰ درصدی پتروشیمی دنا و ۵۹ درصدی سیراف انرژی گفت: گرچه تکمیل این دو مگاپروژه در اولویت کاری هلدینگ قرار دارد اما انجام مطالعات برای ورود به پایین‌دست با جدیت دنبال می‌شود تا ضمن خلق ثروت پایدار برای سهامدار، متانول تولیدی در سه پتروشیمی این هلدینگ را به ارزش افزوده تبدیل و هدف‌گذاری‌های جدید اقتصادی را ترسیم کنیم.

کد خبر 474141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =