تفاهم‌نامه تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی  هلدینگ انرژی‌سپهر امضا شد

هلدینگ انرژی‌سپهر و بانک شهر تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای با هدف تأمین مالی طرح‌های پتروشیمی این هلدینگ امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ انرژی‌سپهر، این تفاهم‌نامه بین علی یاری، مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر و رحیم طاهری، قائم مقام بانک شهر امضا شد.

علی یاری، مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر در این آیین گفت: پتروشیمی به‌عنوان پیش‌قراول تأمین ارز کشور و نظام بانکی به‌عنوان پشتیبان تولیدکنندگان داخلی، از یک سو رونق و توسعه اقتصادی ایران اسلامی و از سوی دیگر اجرایی کردن شعار مدنظر رهبر معظم انقلاب را تضمین می‌کنند، از این رو همکاری این دو  از الزامات توسعه‌ای کشور است.

وی افزود: تأمین مالی طرح‌های این هلدینگ با اولویت تکمیل دو طرح دنا و سیراف انرژی، به‌عنوان اصل اساسی این مجموعه در دستور کار قرار دارد و امضای این تفاهم‌نامه نیز در همین راستاست.
 
مدیرعامل هلدینگ انرژی‌سپهر با تأکید بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی بین هلدینگ و بانک اظهار کرد: برنامه‌ریزی مدونی درباره توسعه همکاری‌ها با بانک شهر انجام شده تا با نگاه تخصصی، گام‌های مؤثری در دستیابی به اهداف متعالی دو مجموعه برداشته شود.

یاری در پایان گفت: امید است با تأمین مالی حاصل از این تفاهم‌نامه، پتروشیمی دنا با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی و پتروشیمی سیراف انرژی با پیشرفت ۵۹ درصدی، طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری رسند تا ضمن افزایش سبد تولیدی متانول کشور، اشتغال پایدار بیش از ۱۰۰۰ نفری ایجاد شود.

رحیم طاهری، قائم مقام بانک شهر نیز در این آیین اظهار کرد: این بانک به‌عنوان پیشتاز حمایت از صنعت پتروشیمی کشور، برنامه جامعی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان داخلی در این حوزه دارد و همواره خود را حامی صنعتگران دانسته است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی از اولویت‌های تیم مدیریتی بانک است تا ضمن رفع دغدغه تولیدکنندگان، پویایی اقتصادی را نیز ایجاد کنیم.
 
در این آیین بر ارائه تسهیلات، تأمین ارزی و ریالی، ارائه خدمات کارگزاری، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری و نقل و انتقال وجوه ارزی تأکید شد.

کد خبر 474481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =