کاتالیست واحد RCD پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بومی‌سازی شد

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از بومی‌سازی کاتالیست واحد RCD این پالایشگاه افزون بر کاتالیست واحد RFCC خبر داد و گفت: کاتالیست تولیدشده با توان شرکت‌های داخلی این واحد نیز به‌زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اراک، مجید رجبی درباره کاتالیست داخلی سازی‌شده واحد RFCC در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراحل آزمون و راه‌اندازی این کاتالیست که در فاز ۱۵ راه‌اندازی شده، دو تا سه سال زمان برده است.

وی افزود: افراد و گروه‌های خبره‌ای در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعال هستند و همکاران و متخصصان پالایشگاه‌های امام خمینی (ره) شازند ماه‌ها برای بررسی‌های میدانی و آزمون کاتالیست وقت گذاشتند.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند با اشاره به اینکه کیفیت نفت کوره تولیدی در سطح استاندارد است، تأکید کرد: با توجه به نیاز کشور نفت کوره تولیدی در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را در اختیار صنایع قرار می‌دهیم و بخشی نیز صادر می‌شود. در حال حرکت به سمت صفر شدن تولید نفت کوره و تبدیل آن به محصولات با ارزش هستیم.

رجبی از رونمایی کاتالیست ایرانی واحد RCD در آینده نزدیک خبر داد و تأکید کرد: کیفیت فرآورده‌های تولیدی در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند دارای استاندارد یورو ۴ است و در حال حرکت به سمت کسب استاندارد یورو ۵ نیز هستیم.

وی بیان کرد: گوگرد، پروپیلن، نرمال هگزان و سوخت کشتیرانی تولیدی در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از جمله محصولات صادراتی این پالایشگاه است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بودجه مسئولیت اجتماعی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در سال ۱۴۰۱ را ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 474144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =