پتروپارس و شرکت ملی نفت ونزوئلا برای ارتقا و بهسازی پایانه صادراتی «خوزه» قرارداد امضا کردند

قرارداد ارتقا و بهسازی پایانه صادراتی «خوزه» ونزوئلا بین گروه پتروپارس و شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا PDVSA) امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، قرارداد ارتقا و بهسازی پایانه صادراتی نفتی «خوزه» ونزوئلا همزمان با سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت به ونزوئلا پیرو امضای تفاهم‌نامه همکاری وزیران نفت دو کشور، بین محمدصادق عظیمی‌فر، رئیس هیئت مدیره گروه پتروپارس و پدرو رافائل تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا و مدیرعامل شرکت ملی نفت ونزوئلا امضا شد.

گروه پتروپارس بر پایه شیوه قراردادی مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا (ئی‌پی‌سی) که از سوی طرف ونزوئلایی تأمین مالی می‌شود، ظرف مدت یک‌ سال ظرفیت ذخیره‌سازی پایانه نفتی «خوزه» ونزوئلا را با تعمیر، احداث، تکمیل و بازسازی مخازن ذخیره‌سازی، تعمیرات اساسی و تعمیر پکیج‌های ایستگاه‌های پمپاژ و ظرفیت بارگیری، افزایش می‌دهد و بهسازی می‌کند.

قرارداد ارتقا و بهسازی پایانه صادراتی «خوزه» که در حضور وزیر نفت امضا شد، نخستین قرارداد یک شرکت ایرانی در پروژه‌های بین‌المللی بر پایه شیوه قراردادی مهندسی، تأمین و ساخت است.

این قرارداد همسو با سیاست توسعه زنجیره فعالیت‌های پتروپارس به‌ویژه حضور در بازارهای جهانی که از سوی گروه مدیریتی تازه پتروپارس اتخاذ شده است، امضا شد، این امکان از طریق پیگیری کارگروه مشترک پتروپارس و پدوسا، ارزیابی و اولویت‌بندی فرصت‌های مشارکت این شرکت ایرانی در طرح‌های بالادست صنعت نفت ونزوئلا به پشتوانه توانایی‌های مدیریتی و دانش فنی انباشته حاصل از اجرای طرح‌های توسعه‌ای میدان مشترک پارس جنوبی فراهم شده است.

سابقه همکاری شرکت‌های پتروپارس و پدوسا به مطالعه مهندسی نفت بلوک‌های یک تا چهار نفتی «آیاکوچو» و ارزیابی و ارائه پیشنهاد برای مشارکت در پروژه توسعه بلوک نفت سنگین میدان نفتی «دوبوکوبی» ونزوئلا باز می‌گردد.

قرار گرفتن ۲۰ درصد از مخازن نفت دنیا در منطقه آمریکای جنوبی، برخورداری ونزوئلا از بزرگ‌ترین ذخایر نفتی جهان، گشایش‌های اقتصادی انجام شده در این کشور و حضور شرکت‌های بین‌المللی در این منطقه سبب توجه ویژه پتروپارس به منطقه آمریکای جنوبی به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فعالیت‌های برون‌مرزی خود شده است.

کد خبر 474165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =