دیپلماسی انرژی یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی انرژی یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم به شمار می‌آید که از این ظرفیت هم به‌خوبی استفاده کرده است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دیپلماسی انرژی یکی از راه‌های خنثی کردن تحریم‌هاست و نشان می‌دهد ایران در این حوزه به‌خوبی عمل کرده است، اظهار کرد: دولت سیزدهم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده و با تجهیز پالایشگاه و امضای قراردادهای نفتی در کشورهای آمریکای لاتین در ساخت و تعمیر، صدور خدمات مهندسی و ارسال تجهیزات و خوراک موفق عمل کرده است.

وی از اقدام‌های وزیر نفت در حوزه دیپلماسی انرژی قدردانی کرد و گفت: دولت سیزدهم هم با تقویت دیپلماسی و ارتقای روابط راه همکاری را با همه کشورها اعم از آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا در پیش گرفته است و آمادگی دارد اگر طرف مقابل صادقانه عمل کند، وارد همکاری شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قراردادهای نفتی ایرن و ونزوئلا تصریح کرد: ایران در حوزه انرژی دارای چند سال سابقه و تجربه است و می‌تواند در اجرایی این‌گونه پروژه‌ها به‌خوبی عمل کند.

حسین‌زاده اظهار کرد: امیدواریم به‌زودی گشایش‌های اقتصادی حاصل شود و این تعامل‌های بین‌المللی و دیپلماسی قوی اقتصادی و سیاسی بتواند در حل مشکلات کشور مؤثر باشد.

کد خبر 474212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =