وزارت نفت دولت سیزدهم از توان دانش‌بنیان‌ها استفاده شایانی کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم از توان دانش‌بنیان‌ها استفاده شایانی کرده است.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را در پیشرفت کشور مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به دانش فنی که مهندسان ما در شرکت‌های دانش‌بنیان دارند، خوشبختانه تاکنون تحریم برای تولیدات صنایع کشور مشکل خاصی ایجاد نکرده است، زیرا با تکیه بر همین دانش‌ فنی توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از این تجهیزات را در کشور تولید کنیم.

وی افزود: مسیر ما در وزارت دفاع تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان بود و مشکلات را برطرف کردیم، از این رو باید این مسیر را در حوزه نفت هم به‌کار بگیریم و از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه استفاده کنیم که خوشبختانه در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری وارد میدان شده‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در واقع وزارت نفت نیز اعتقاد دارد که از این شرکت‌ها حمایت و کمبودها و فاصله‌ای را که کشور با کشورهای پیشرفته دارد جبران کند.

قادری اظهار کرد: با دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و گاز و ارتقای دانش فنی می‌توانیم تحریم‌ها را خنثی و تجهیزات را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی گفت: شرکت‌های فنی مهندسی بسیاری وجود دارند که بخش عمده‌ای از آنها دانش‌بنیان هستند و توانسته‌اند در طراحی و ساخت تجهیزات و تولیدات اقلام مورد نیاز صنایع نفت و گاز نقش‌آفرینی کنند و اقدام‌های بزرگی را رقم بزنند و با تولید بار اول اقلام راهبردی زمینه‌ساز دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ شوند. بی‌شک این شرکت‌ها با توسعه خود می‌توانند نیاز کشور را در این شرایط تحریمی در حال و آینده برطرف سازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دولت گذشته اعتقادی به استفاده از ظرفیت‌های داخلی نداشت، اما برخلاف آنها دولت سیزدهم و وزیر نفت تأکید دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌ آنها استفاده شود و تلاش‌های مطلوبی نیز در این حوزه شده است.

کد خبر 474384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =