بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی از توان داخلی و دانش‌بنیان‌ها در تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از پیشرفت بسیار مطلوب عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های این مجموعه با استفاده ۱۰۰ درصدی از توان متخصصان و کارکنان، توان سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ خبر داد.        

به گزارش شانا، احمد باهوش در این باره گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی استفاده از ظرفیت و توان دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات راهبردی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و از آغاز عملیات تعمیرات اساسی امسال تاکنون نیازهای اساسی را به‌صورت ۱۰۰ درصدی از طریق شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها تأمین کرده است.

وی به اهمیت تحقق برنامه‌های ساخت داخل و بار اول در بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز و محصولات جانبی کشور  اشاره کرد و افزود: ورود سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی در شناسایی نیازهای ضروری این مجموعه و پیاده‌سازی برنامه‌های شرکت‌های ساخت داخل و بار اول برای افزایش کیفیت و گسترش سطح همکاری، از مهم‌ترین برنامه‌های سال «مهارتورم و رشد تولید» در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ مجتمع گاز پارس جنوبی از روز نخست اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و این عملیات در پالایشگاه‌های هشتم، دوازدهم و نیمی از پالایشگاه یازدهم عملیات با موفقیت تکمیل شده است. اکنون نیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده  توان نوآورانه و خلاقیت متخصصان و کارکنان در حال اجراست.

باهوش ادامه داد: اقدام‌های شاخصی مانند تعویض مولکولارسیوها، شست‌وشوی برج‌ها، پمپ‌ها، تعویض آمین، مبدل‌های حرارتی، درام‌ها، تجهیزات برقی، ابزار دقیق، ولوهای کنترل و شیرهای امینی هم پیش از اجرای تعمیرات اساسی در هر پالایشگاه انجام می‌شود.

وی به یکی از روش‌های نوآورانه در عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ اشاره و اظهار کرد: پیاده‌سازی و اجرای روش‌های نو و کارآمد در دوران عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار است و تعویض برخط (آنلاین) مولکولارسیوها با استفاده از روش‌های تازه از موارد مهم اجرایی در این باره است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان بار اول با توجه به نوع فعالیت‌های تخصصی و نوآورانه خود می‌توانند نقش مؤثر و اثربخشی در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه داشته باشند.

کد خبر 474217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =