فرآورش ۷۵ درصد گاز کشور در ۱۳ پالایشگاه پارس جنوبی 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۷۵ درصد گاز کشور در ۱۳ پالایشگاه گازی پارس جنوبی فرآورش و به خطوط سراسری تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد باهوش امروز (پنجشنبه، ۱۲ مردادماه) در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور با مدیران صنعت نفت در پارس جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته مشکل ناترازی گاز در زمستان وجود داشت، اظهار کرد: اما اکنون در تابستان نیز این ناترازی وجود دارد.

وی ادامه داد: با وجود تعطیلی سراسری در کشور، اما نیروگاه‌های این منطقه برای تأمین گاز به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است تا نیاز مردم را تأمین کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به نیروگاه بعثت در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این نیروگاه بخش زیادی از نیاز برق سراسری را تأمین می‌کند.

باهوش تأکید کرد: شرکت نفت و گاز پارس، گاز غنی را در سکوهای دریایی تولید می‌کند و گاز تولیدشده پس از انتقال به خشکی، در سایت‌های یک و دو در ۱۳ پالایشگاه فرآورش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد گاز کشور از این منطقه تأمین می‌شود، تصریح کرد: بخشی از محصولات تولیدی به‌عنوان خوراک پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاز سبک به خطوط سراسری گاز تزریق می‌شود.

کد خبر 476412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =