شیرین‌سازی ۷ هزار و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

مدیر بهره‌برداری پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با استفاده از دانش و توان متخصصان نوآور و تجهیزات داخلی و دانش‌بنیان، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین و به خط سراسری تزریق شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا تیموری ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ مردادماه) در بازدید تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور از اتاق کنترل و واحدهای تولیدی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: پالایشگاه دوم پارس جنوبی امسال و با شعار «مهار تورم و رشد تولید» در حوزه‌های تولید گاز و محصولات جانبی و کاهش مشعل‌سوزی اقدام‌های خوبی انجام داده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با تکیه بر توان دانش و نوآوری متخصصان و کارکنان این مجموعه و استفاده ۱۰۰ درصدی از توان سازندگان داخلی و دانش‌بنیان، بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید و به خط سراسری ارسال شده است.

مدیر بهره‌برداری پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به اقدام‌های شایسته همسو با کاهش مشعل‌سوزی در این پالایشگاه تصریح کرد: طبق دستورهای  رئیس‌جمهور و وزیر نفت، با انجام پروژه کوتاه‌مدت کاهش مشعل‌سوزی تا پایان امسال بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

تیموری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه بیش از ۴۶ هزار تن گوگرد دانه‌بندی مرغوب در فازهای دوم و سوم مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

وی یادآور شد: عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه دوم پارس جنوبی هم از نهم شهریورماه آغاز می‌شود و این پالایشگاه برای تولید حداکثری گاز در فصل زمستان پیش رو آماده خواهد شد.

کد خبر 476417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =