۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر: 474479
افزایش ۱۵ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌ها

معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری از افزایش ۱۵ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، سجاد خلیلی با بیان اینکه نیروگاه‌های حرارتی بیشترین سهم را از توان تولید برق در کشور دارند و تأمین سوخت این نیروگاه‌ها لازمه تحقق تابستان بدون خاموشی است، اظهار کرد: برای تأمین این هدف هم‌زمان با رشد تولید در صنایع و افزایش مقدار مصرف برق بخش خانگی، تجاری و صنعتی، وزارت نفت گام‌های جدی در خصوص تأمین سوخت موردنیاز نیروگاه‌های حرارتی برداشته است.

وی افزود: فصل تابستان با توجه به مصرف حداقلی سوخت گاز در بخش خانگی عمده تولید برق نیروگاه‌ها با استفاده از سوخت گاز طبیعی خواهد بود.

معاون وزیر نفت در امور نظارت بر منابع هیدروکربوری با بیان اینکه وزارت نفت به‌رغم افزایش مصارف بخش‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی و مشکلات ناشی از ناترازی بین عرضه و مصرف نهاده‌های انرژی به اجرای تعهدات خود پایبند بوده است، گفت: متوسط مقدار گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در سه‌ماه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته خلیلی، رشد حدود ۱۰۰ درصدی ذخیره‌سازی سوخت مایع موردنیاز نیروگاه‌ها در سه‌ماه نخست سال ۱۴۰۲ و افزایش تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها از سوی وزارت نفت، امکان تأمین برق مورد نیاز کشور و جلوگیری از قطعی با وجود رشد مصارف برق را سبب خواهد شد.

وی اظهار کرد: ارزش سوخت مایع و گاز طبیعی تحویلی به نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵ میلیارد دلار بوده که از سوی وزارت نفت تولید شده و به قیمت یارانه‌ای به نیروگاه‌ها تحویل شده است.

کد خبر 474479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =