نخستین مرکز اهدای خون صنعت کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی گشایش یافت

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که نخستین مرکز اهدای خون صنعت کشور همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در این پالایشگاه گشایش یافت.

به گزارش شانا، حسن اسعدی روز سه‌شنبه (۳۰ خردادماه) در آیین گشایش نخستین مرکز اهدای خون صنعت کشور در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: این مجموعه در کنار مأ‌موریت بزرگ سازمانی خود که همان تولید مستمر و پایدار گاز و محصولات جانبی به‌عنوان محصول مهم و راهبردی مجتمع گاز پارس جنوبی است، نگاه بسیار مهم و ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی دارد.

وی در ادامه گفت: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع در کنار تولید پایدار و مستمر گاز، نگاه ویژه و عمیقی به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی دارند و امروز با گشایش نخستین مرکز اهدای خون صنعت کشور در پالایشگاه ششم پارس جنوبی، گامی بزرگ در این مسیر برداشته شده است.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: شهریورماه پارسال، تفاهمنامه‌ای بین پالایشگاه ششم پارس جنوبی و سازمان انتقال خون استان بوشهر مبنی بر همکاری و راه‌اندازی مرکز اهدای خون امضا شد و در ادامه این تفاهمنامه، کارکنان و متخصصان این مجموعه اقدام‌های لازم را برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به‌منظور راه‌اندازی این مرکز انجام دادند و امروز شاهد گشایش این مرکز بسیار مهم هستیم.

اسعدی ادامه داد: یکی از اهداف مهم در راه‌اندازی این مرکز در پالایشگاه ششم پارس جنوبی سهولت در  خون‌گیری و اهدای خون کارکنان پرتلاش این مجموعه است و خون‌های ذخیره‌شده بلافاصله به مرکز اصلی خون منتقل و پس از سپری شدن مراحل بعدی فرآوری در اختیار بیماران و نیازمندان قرار خواهد گرفت.

علیرضا باستین، مدیرکل سازمان انتقال خون استان بوشهر هم در این آیین اظهار کرد: پایگاه انتقال خون نقش بسیار حیاتی در نجات بیماران دارد و مجتمع گاز پارس جنوبی دستاوردی بزرگ برای ترویج فرهنگ اهدای خون ثبت کرده است.

وی افزود: فرهنگ اهدای خون در سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان الگو و نماد در وزارت نفت و منطقه پارس جنوبی تبدیل شده است و بر همین اساس امروز در پالایشگاه ششم پارس جنوبی شاهد این دستاورد بزرگ و ارزشمند هستیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان بوشهر اظهار کرد: پارسال بیش از ۸۰ درصد کارکنان و متخصصان این مجموعه در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در فرهنگ اهدای خون مشارکت داشتند و در سه ماه نخست امسال نیز با استقرار بیش از ۱۰ مورد پایگاه سیار انتقال خون در پالایشگاه‌های سایت ۱ و ۲، این حرکت ارزشمند ثبت شده است.

کد خبر 474534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =