نقش اثرگذار بازدیدهای میدانی از تأسیسات نفت و گاز برای تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور

معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در رأس هیئتی از مدیران این معاونت از پایتخت انرژی ایران بازدید و بر نقش اثرگذار بازدیدهای میدانی گروه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشوری از دستاوردهای ملی در تصمیم‌گیری‌ها تأکید کردند.

غلامرضا شاه‌کرمی، مدیرکل امور مجلس وزارت نفت که این هیئت را در بازدید از عسلویه همراهی می‌کرد به خبرنگار شانا گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای بازدید سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان کشور از بدو ورود جواد اوجی به وزارت نفت انجام شد و براین اساس پیش از این جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تأسیسات صنعت نفت و گاز در پایتخت انرژی ایران بازدید کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه هدف از چنین بازدیدهایی شفاف‌سازی فرآیندهای تولید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین آشنایی با شرایط سخت کاری کارکنان صنعت نفت به‌ویژه نیروهای اقماری است، افزود: امروز قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و جمعی از مدیران و کارشناسان این معاونت در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی، کمپ‌های کارکنان اقماری و عملیاتی و مجتمع‌های پتروشیمی در جریان فرآیند زنجیره تولید گاز و شیرین‌سازی آن تا مصرف در یک واحد پتروشیمی به عنوان خوراک قرار گرفتند.

مدیرکل امور مجلس وزارت نفت به برگزاری نشست‌هایی با کارکنان صنعت نفت در این بازدید اشاره و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت تأکید معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری بر رسیدگی به دستمزد و مزایای کارکنان عملیاتی صنعت نفت به عنوان سربازان جنگ اقتصادی است و قول دادند که این موضوع را به تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی انعکاس دهند.

شاه‌کرمی به بازخورد بسیار مطلوب این بازدیدها در شناخت نقش و تأثیر کارکنان صنعت نفت در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی تأکید و بیان کرد: از دستاوردهای بازدید امروز می‌توان به مطرح شدن این موضوع اشاره کرد که ایران روزی برای احداث فازهای پارس جنوبی وابسته به شرکت‌های خارجی بود اما امروز شاهد هستیم که بیش از ۷۰ درصد تجهیزات فاز ۱۴ پارس جنوبی ساخت داخل است و این سبب غرور ملی می‌شود.

عملکرد صنعت نفت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نیز درباره این بازدید اظهار کرد: بازدید گروه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشوری از دستاوردهای ملی بسیار اثرگذار است و با دید بازتری می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دیدی که امروز به صنعت گاز در این بازدید پیدا کرده‌ام، بسیار متفاوت با گذشته است، افزود: کار کارکنان عملیاتی صنعت نفت با چنین شرایط جوی بسیار سخت است و یک نمونه اثرگذاری این صنعت را می‌توان در گذراندن زمستان پارسال با کمترین چالش در تأمین گاز کشوری با حدود ۹۰ میلیون نفر جمعیت در این گستره پهناور مشاهده کرد که تنها در یک شهر شاهد افت فشار در تأمین گاز بودیم.

معاون امور نظارت و هماهنگی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری عملکرد صنعت نفت را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: صنعت نفت، صنعتی مادر برای صنایع دیگر است و اثرات مثبتی برای صنایع پایین دست دارند و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان تا حد امکان باید از این عزیزان حمایت کنند.

کد خبر 474576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =