وزارت نفت نماینده پتروشیمی‌ها در دولت است/ اهمیت پایداری اقتصاد پتروشیمی‌ها برای کشور

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت در کنار شرکت‌های پتروشیمی است، گفت: پایداری اقتصاد و فضای کسب‌وکار این شرکت‌ها برای کشور بسیار اهمیت دارد و وزارت نفت به‌عنوان نماینده و مدافع صنایع پتروشیمی، دغدغه‌ پتروشیمی‌ها را به قانون‌گذار منعکس می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، هوشنگ فلاحتیان امروز (سه‌شنبه، ششم تیرماه) با حضور در دومین روز از سی‌ودومین نشست مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی در جریان چالش‌ها و مسائل پیش‌ روی تولید و توسعه صنعت پتروشیمی قرار گرفت و اظهار کرد: این نشست‌ها باید بیشتر و به صورت دوره‌ای برگزار شود تا روند افزایش تولید و توسعه صنعت تسهیل شود.

وی درباره لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی، توسعه ذخیره‌سازی روزمینی و زیرزمینی گاز، تجدید ساختار بهینه‌سازی انرژی در کشور، جمع‌آوری گازهای مشعل، میترینگ و هوشمندسازی ورود و خروج حامل‌های انرژی و تخفیف پلکانی خوراک مایع از جمله مواردی است که در این برنامه به آن توجه شده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت به شیوه‌نامه «جذب سرمایه‌گذار به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی» که امسال از سوی وزیر نفت ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: از شرکت‌های پتروشیمی دعوت می‌کنم به این شیوه‌نامه که درباره احداث تأسیسات ذخیره‌سازی روزمینی و زیرزمینی گاز طبیعی، مینی ال‌ان‌جی یا اس‌ان‌جی و واردات ال‌ان‌جی برای غلبه بر ناترازی گاز در فصل سرد تدوین شده است، توجه داشته باشند و اقتصاد اجرای این طرح‌ها برای تأمین پایدار خوراک گاز را بررسی کنند.

فلاحتیان با تأکید بر اینکه وزارت نفت در کنار شرکت‌های پتروشیمی است و تعامل مثبتی بین این وزارت‌خانه و شرکت ملی صنایع پتروشیمی وجود دارد، ادامه داد: وزارت نفت به‌عنوان نماینده و مدافع صنایع پتروشیمی، دغدغه و درخواست‌های شرکت‌ها را برای برطرف شدن به قانون‌گذار منعکس می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه‌های قانون‌گذار برای همه لازم‌الاجراست، تأکید کرد: پایداری اقتصاد و فضای کسب‌وکار شرکت‌های پتروشیمی برای کشور بسیار اهمیت دارد.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت به حمایت وزارت نفت از تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی نیز اشاره و تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی با راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مواردی که زمینه توسعه وجود دارد حتی با استفاده از خوراک‌های بین‌مجتمعی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گام بردارند.

فلاحتیان بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی در طرح‌های بالادستی صنعت نفت به‌منظور تأمین خوراک پایدار تأکید و اظهار کرد: اگر شرکتی به‌تنهایی توانایی سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را ندارد می‌تواند با تشکیل کنسرسیومی در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، سی‌ودومین نشست مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی از روز دوشنبه (پنجم تیرماه) به‌مدت دو روز از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مشهد مقدس برگزار شد.

کد خبر 474842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =