ساخت دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی گاز سولفید هیدروژن به‌دست متخصصان حفاری

کارشناسان مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی و ساخت یک دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی گاز سولفید هیدروژن (H2S) با استفاده از امکانات داخلی شرکت شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرزین کاوش، رئیس عملیات ایمنی شرکت ملی حفاری ایران روز یکشنبه  (۱۱ تیرماه) در این باره توضیح داد: با پیوستن این یونیت به ناوگان واحد خدمات ایمنی گاز سولفید هیدروژن این مدیریت، تعداد این مجموعه‌ها به ۱۵ یونیت رسید.

وی با بیان اینکه این یونیت پنجمین مجموعه‌ از این نوع است که از صفر تا صد آن با دانش فنی کارکنان سختکوش واحد خدمات ایمنی گاز سولفید هیدروژن و با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های داخلی شرکت طراحی و ساخته شده، گفت: ساخت این یونیت در داخل کشور بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی مالی به‌دنبال داشته است و با قیمت روزانه ۳۰۰ میلیون ریال، درآمدی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در سال خواهد داشت.

رئیس عملیات ایمنی شرکت ملی حفاری ایران افزود: واحد خدمات ایمنی گاز سولفید هیدروژن ارائه خدمات حفاظت از کارکنان در برابر گاز سمی H2S و گازهای احتراقی را در مناطقی که این گاز سلامت آنان را تهدید می‌کند به‌عهده دارد.

کاوش اظهار کرد: گاز سولفید هیدروژن گازی بسیار سمی، بی‌رنگ، قابل اشتعال با بوی آزاردهنده و سنگین‌تر از هواست که برای انسان، تجهیزات و محیط زیست خطر بسیاری دارد.

وی گفت: یونیت ساخته‌شده قادر است انتشار و مقدار گازهای سمی سولفید هیدروژن و گازهای هیدروکربنی قابل اشتعال را در نقاط پیرامونی و کانون دکل حفاری به‌صورت ۲۴ ساعته و برخط، پایش و اعلام کند.

رئیس عملیات ایمنی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: این یونیت می‌تواند با ذخیره و در دسترس قرار دادن هوای تنفسی از طریق سیلندرها و شبکه انتقال هوای تنفسی از جان کارکنان دستگاه حفاری به‌ویژه کارکنان مستقر در سکوی حفاری و مخازن سیال حفاری با ادامه عملیات و بدون ترک محل کار محافظت کند.

کد خبر 475022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =