مباحث مرتبط با صنعت حفاری در نظام جامع تعالی و توسعه مدیریت در صنعت نفت بررسی شد

مباحث مرتبط با صنعت حفاری در نظام جامع تعالی و توسعه مدیریت در صنعت نفت در نشستی میان مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با مدیرعامل و مدیران شرکت ملی حفاری ایران بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در این نشست حمیدرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره جایگاه و نقش این شرکت در فرآیند اکتشاف و تولید در بیش از چهار دهه گذشته توضیح داد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران در بخش بالادستی صنعت نفت، همسو با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران یک شرکت بالادستی است.

وی افزود: این شرکت به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس و به‌عنوان اولین نهاد اقتصادی انقلاب اسلامی کار خود را با ۶ دکل حفاری آغاز کرد و در شرایطی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حفاری در کشور یک صنعت ۱۰۰ درصد وابسته به خارج بود، در زمان حاضر با ۱۸ هزار نیروی انسانی ماهر و کارآمد، ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین و تجهیزات کامل خدمات فنی و مهندسی حفاری را در تملک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فعال در عرصه صنعت حفاری در منطقه، توان ارائه خدمات فنی، مهندسی، آموزشی و عملیاتی حفاری و خدمات یکپارچه تخصصی در هر نقطه از مناطق نفت‌خیز را دارد و نقش اساسی در تحقق برنامه‌های صنعت نفت کشور ایفا می‌کند، از اهتمام ویژه وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و حسن توجه مدیرعامل و مدیران حوزه حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای رشد و توسعه این شرکت قدردانی کرد

گلپایگانی با بیان اینکه توسعه و بازسازی ناوگان، اصلاح ساختار و فرآیندها در دستور کار این شرکت است، اظهار کرد: کارکنان سختکوش این مجموعه بزرگ صنعتی همه توان و تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا در زمینه تحقق برنامه‌های صنعت نفت و افزایش تولید به نحو مطلوب عمل کنند.

وی بررسی مدیریت نیروی انسانی تخصصی در بخش‌های عملیات حفاری و خدمات فنی، پرورش نیروهای مستعد متخصص و متعهد برای سمت‌های مدیریتی و توجه مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به ساختار و شرایط شغلی کارکنان شاغل در حفاری را از انتظارهای این مجموعه در زمینه ارتقا و بالندگی این صنعت راهبردی برشمرد.

در این نشست محسن حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به اهمیت و نقش شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان یک شرکت بالادستی و راهبردی در صنعت نفت که حدود ۷۰ درصد فعالیت حفاری در کشور را عهده‌دار است، گفت: تأکید وزیر نفت، مدیرعامل و مدیران شرکت ملی نفت ایران بر رفع مشکلات، روزآمدسازی ناوگان و استفاده از ظرفیت‌ها و توان تخصصی و عملیاتی و رشد و توسعه این شرکت است.

وی با اشاره به روند استقرار نظام جامع تعالی و توسعه مدیریت در صنعت نفت و سنجش بلوغ، تعالی و توسعه مدیریت در بخش‌های ستادی، شرکت‌های اصلی، فرعی و تابع وزارت نفت، به‌کارگیری اندوخته ارزشمند تجارب و دانش مدیران صنعت نفت برای تعالی و توسعه مدیریت این صنعت را مورد تأکید قرار داد و نظام جامع توسعه مدیریت صنعت نفت را فرصتی بی‌نظیر برای شایسته ‌سالاری عنوان کرد.

حقیقی‌مقدم به تشکیل باشگاه خبرگان صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: دستورعمل تشکیل این باشگاه با هدف مشارکت خبرگان فنی تخصصی کشور در اجرا و پیاده‌سازی فرآیندهای دانش‌گرایی، شایسته‌سالاری، توسعه و تعالی مدیریت در صنعت در روزهای اخیر از سوی مقام عالی وزارت نفت ابلاغ شد.

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت تصریح کرد: این رویکرد برای نخستین بار در سطح وزارت نفت اجرایی شده و از ظرفیت بالای خبرگان در فرآیندهای مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت استفاده می‌شود.

در این نشست عبدالرحمان نساج، مدیر منابع انسانی شرکت ملی حفاری گزارشی از حوزه مسئولیت خود ارائه و با اشاره به پراکندگی گستره فعالیت این شرکت در استان‌های مختلف کشور مشکلات و چالش‌های مدیران عملیاتی و پشتیبانی را در انجام وظایف تشریح کرد و خواستار تغییر رویکرد مرکز ارزیابی مدیران با توجه به شرایط کار در موقعیت‌های دستگاه‌های حفاری شد.

کد خبر 474928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =