۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
  • کد خبر: 475149
افزایش ۵۳ درصدی سود خالص پتروشیمی فن‌آوران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ با طی روند رو به رشد با افزایش ۵۳ درصدی به ۳۱،۴۵۱ میلیارد ریال رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی فن‌آوران، محمدجواد بدری، روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام برای سال مالی ۱۴۰۱ و مجمع فوق‌العاده این شرکت به ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره پرداخت و با اشاره به اهداف کلان ترسیمی در این شرکت از تحقق برنامه‌های راهبردی، نظیر پایداری تولید، سودآوری، مدیریت مصارف حامل‌های انرژی، پروژه‌های خودکفایی، زیست محیطی و توسعه‌ای خبر داد.

وی انتخاب پتروشیمی فن‌آوران به‌عنوان صنعت سبز طی نزدیک به یک دهه و قرار گرفتن در جمع یکصد شرکت برتر نخست ایرانی طی پنج سال متوالی اخیر در رتبه‌بندی IMI-100 را همسو با چشم‌انداز ترسیمی و اهداف کلان تعریف‌شده عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌آوران با اشاره به اقدام‌های بهبود انجام‌شده برای مدیریت مصارف در حوزه حامل‌های انرژی و رفع موانع تولید، بر تداوم این روند همسو با تأمین منافع حداکثری ذی‌نفعان تأکید کرد و گفت: ۲،۶۰۹ میلیارد ریال بهینه‌سازی مصارف سوخت، ۱۳۴ میلیارد ریال بهینه‌سازی مصارف یوتیلیتی و ۱،۲۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ناشی از اجرای طرح میترینگ در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

بدری ادامه داد: سود خالص سال مالی ۱۴۰۱، با وجود کاهش درآمد عملیاتی به‌دلیل موانع و محدودیت‌های صادراتی با طی روند رو به رشد به ۳۱،۴۵۱ میلیارد رسید که افزایش ۵۳ درصدی این شاخص مؤید صحت سرمایه‌گذاری‌های هدفمند این شرکت در گذشته است.

براساس این گزارش، با توجه به شناسایی ۳۱،۴۵۱ میلیارد ریال سود خالص منتج از عملکرد شرکت پتروشیمی فن‌آوران در سال مالی ۱۴۰۱، سود پایه هر سهم برای تخصیص به سهامداران شرکت ۹۰۰ ریال به ازای هر سهم اعلام شد و به تصویب مجمع رسید.

کد خبر 475149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =