هدف‌گذاری پتروشیمی بندرامام برای ظرفیت تولید ۹.۵ میلیون تنی و درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری

شرکت پتروشیمی بندرامام افزایش ظرفیت تولید از سالانه ۶.۵ به ۹.۵ میلیون تن، افزایش درآمد از ۱.۴ به ۲.۵ میلیارد دلار با سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلاری در زنجیره کلر، زنجیره الفین، طرح‌های تکمیل محصولات الفین و آروماتیک را در افق پنج‌ساله هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، سپهدار انصاری‌نیک، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی بندرامام با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم امانتدار خوبی برای سهامداران باشیم تا بهترین عملکرد را در شرکت رقم بزنیم اظهار کرد: تولید شرکت نسبت به چهار سال گذشته حدود ۴۰۰ هزارتن افزایش داشته و روند تأمین خوراک نیز مثبت بوده است.

وی افزود: طرح‌های بنیادی در شرکت پتروشیمی بندرامام پایه‌ریزی شده است که آثار آن را در کوتاه مدت خواهیم دید.

براساس گزارش عملکرد ارائه شده شرکت پتروشیمی بندرامام در سال ۱۴۰۱ در این مجمع، این شرکت با ظرفیت سالانه ۶.۵ میلیون تن انواع محصول توان تولید ۳۰ نوع محصول در سه زنجیره ارزش کلر، الفین و آروماتیک را در پنج مجتمع تولیدی دارد.

شرکت پتروشیمی بندرامام با سهم ۷.۴ درصدی از ظرفیت کل تولید صنعت پتروشیمی کشور، سهم ۶ درصدی از مجموع تولید صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ با تولید ۴ میلیون تن محصول را به خود اختصاص داده است.

تولید انواع محصول شرکت پتروشیمی بندرامام ۱۱ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است که ۲.۳ میلیون تن آن با ۲۴ درصد رشد در داخل به فروش رسیده و بیش از ۹۷۵ هزار تن با ۱۱ درصد رشد صادر شده و مابقی بین‌ مجتمعی بوده است.

شرکت پتروشیمی بندرامام موفق شد درآمد عملیاتی ۵۴.۷ هزار میلیارد تومانی با ۴۸ درصد افزایش، تحقق ۹۵ درصدی برنامه تولید، تحقق ۹۷ درصدی برنامه تناژ فروش و تحقق ۷۹ درصدی برنامه صادرات را در سال ۱۴۰۱ ثبت کند. این شرکت پارسال با ۶۱ درصد ظرفیت تولید داشته است.

افزون‌براین، ۱۲.۹ هزار میلیارد تومان سودناخالص، ۸.۳ هزار میلیارد تومان سود عملیاتی و ۸.۵ هزار میلیارد تومان سود خالص برای شرکت پتروشیمی بندرامام در سال ۱۴۰۱ شناسایی شده است.

احداث واحد بازیافت اتان و واحد تصفیه‌خانه مرکزی از طرح‌های در حال اجرای شرکت پتروشیمی بندرامام است و این شرکت نوسازی سیستم کنترل تجهیزات برق و احداث واحد کلرآلکالی را نیز در مرحله امضای قرارداد دارد.

شرکت پتروشیمی بندرامام تحقق برنامه «بندرامام امام نوین» با نوسازی و افزایش ظرفیت تولید، استفاده حداکثری از زیرساخت‌های موجود و جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش را برای افق پنج‌ساله برنامه‌ریزی کرده است تا بزرگترین شرکت پتروشیمی ایران با متنوع‌ترین سبد محصولات باشد. همسو با این برنامه، افزایش ظرفیت تولید از سالانه ۶.۵ به ۹.۵ میلیون تن، افزایش درآمد از ۱.۴ به ۲.۵ میلیارد دلار با سرمایه‌گذاری ۳.۹ میلیارد دلاری در زنجیره کلر، زنجیره الفین، طرح‌های تکمیل محصولات الفین و آروماتیک هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 475212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =