مذاکرات نفتی ایران و مصر در حاشیه سمینار بین‌المللی اوپک

وزیران نفت ایران و مصر در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک درباره بازار نفت و تجارت انرژی مذاکره کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی، وزیر نفت و طارق المولا، وزیر نفت و منابع معدنی مصر امروز (پنجشنبه، ۱۵ تیرماه) در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک دیدار و گفت‌وگو کردند.

همکاری‌های دوجانبه و مبادلات در حوزه تجارت انرژی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از محورها مذاکرات دو طرف در حاشیه این رویداد بین‌المللی در وین بود.

وزیر نفت ایران و وزیر نفت مصر همچنین درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه در حوزه گاز و گازسوز کردن خودروها تبادل‌نظر کردند.

به گزارش شانا، نکته مهم آن است که در چند دهه اخیر روابط دیپلماتیک بین مصر و ایران متوقف بود و این موضوع باعث شده است تا با حل و فصل مشکلات سیاسی بین دو کشور، فضا و زمینه مشترک همکاری در بخش‌های نفت و گاز فراهم شود.

اوجی روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) در هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک و دومین نشست وزارتی با عنوان «سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و راهبردهای رشد فراگیر نفت» گفت: یکی از مواردی که اشتیاقم را برای حضور در این سمینار بیشتر می‌کرد، ارائه دستاوردها و ظرفیت‌های ایران بود، همچنین آماده جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های بالادست، پایین‌دست و جمع‌آوری گازهای همراه هستیم و از این همکاری استقبال می‌کنیم.

وی  با اشاره به اینکه در بهینه‌سازی انرژی نیز پروژه‌هایی در حوزه حمل‌ونقل، صنایع و نیروگاه‌ها تعریف شده است، تصریح کرد: در همه پروژه‌های مربوط به جمع‌آوری گازهای همراه، انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی فراخوان جذب سرمایه‌گذار در داخل و خارج از کشور منتشر شده است و از هر سرمایه‌گذاری در این عرصه استقبال می‌کنیم.

وزیر نفت گفت: سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها می‌توانند به مقدار انرژی صرفه‌جویی شده، صادرات داشته باشند که این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب باشد.

هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 475229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =