اوجی و دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف تحولات بازار گاز را بررسی کردند

وزیر نفت ایران و دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز طی دیداری در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک درباره تحولات بازارهای گاز جهان گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی، وزیر نفت امروز (پنجشنبه، ۱۵ تیرماه) در حاشیه هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این ملاقات درباره آینده بازارهای گاز جهان، سرمایه‌گذاری‌ها، پیش‌بینی قیمت و همگرایی کشورهای صادرکننده گاز در بازار گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

برنامه‌های آینده، موضوع‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در صنعت گاز در میان کشورهای صادرکننده گاز و خارج از آن و تحولات جهانی حاکم بر بازارهای گاز دنیا بررسی شد.

به گزارش شانا، هشتمین سیمنار بین‌المللی اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» میزبان چند نشست وزارتی و میزگرد بلندپایه با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی خواهد بود.

در مجموع، طی دو روز برگزاری این سیمنار (چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه)، چهار نشست وزارتی و ۶ میزگرد بلندپایه برگزار و درباره مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به انرژی دنیا بحث و بررسی می‌شود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 475232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =