حریق در تأسیسات نفتی خلیج مکزیک ۲ کشته بر جای گذاشت

وقوع آتش‌سوزی در سکوی متعلق به شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) در خلیج مکزیک جان ۲ نفر را گرفت و یک نفر مفقود شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از وقوع آتش‌سوزی شدید در اوایل صبح روز جمعه (۱۶ تیرماه) در یک سکوی نفتی متعلق به شرکت پمکس واقع در لبه جنوبی خلیج مکزیک، دو نفر از کارکنان این تأسیسات جان خود را از دست دادند و یکی دیگر از کارکنان هم مفقود شد.

پمکس در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد دیگر کارکنان سالم هستند و بخشی بزرگی از تولید نفت به‌دلیل آتش‌سوزی تحت تأثیر قرار گرفته است.

ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد یک سکوی بزرگ عظیم و خطوط لوله آن دچار حریق شده است و قایق‌های مجاور در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند.

این سکوی نفتی در میدان «کانتارل» (Cantarell) پمکس که زمانی یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های نفتی تولیدی جهان بود، در حال فعالیت بوده است.

پمکس پیش از این اعلام کرده بود ۶ نفر در این آتش‌سوزی مجروح شده‌اند، آتش‌سوزی که از سکوی «نوهاف-ای» (Nohoch-A) آغاز شد و سپس به یک سکوی فشرده‌سازی سرایت کرد.

پمکس روز جمعه اعلام کرد که تولید نفت به‌دلیل آتش سوزی به مقدار قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار گرفته است.

این شرکت در مطلبی جداگانه در توئیتر آورده است متخصصان فنی پمکس در حال بررسی نحوه تعمیر خطوط لوله، اتصالات و دیگر کارها برای باسازی تأسیسات آسیب‌دیده‌ هستند.

اکتاویو رومرو، مدیرعامل پمکس در پیامی ویدئویی با اشاره به تأثیر آتش‌سوزی بر تولید نفت این میدان گفت: ما جست‌وجو برای فرد مفقودشده را در اولویت می‌گذاریم و ازسرگیری فعالیت‌ها در سکوی دارای اهمیت بالای «نوهاف-ای» را دنبال می‌کنیم.

پمکس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۲۱ نفر از ۳۲۸ نفر از کارکنانی که روی این سکو کار می‌کردند با موفقیت تخلیه شدند.

در طول دهه گذشته میدان نفتی کانتارل با افت تولید قابل‌توجهی روبه‌رو بوده، اما طبق داده‌های پمکس همچنان روزانه ۱۷۰ هزار بشکه تولید دارد.

بیشتر تولید نفت مکزیک در میدان‌های آب‌های کم‌عمق که مجاور خلیج «کامپچه» در جنوب خلیج‌ مکزیک قرار گرفته‌اند، انجام می‌شود، پمکس در سال‌های اخیر در این منطقه با حوادثی روبه‌رو بوده است.

کد خبر 475292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =