۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 475357
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند باعث شوک انرژی شود

 مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال‌انرژی از احتمال ایجاد شوک انرژی در اثر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاتریک پویانه روز شنبه (۱۷ تیرماه) گفت: اگر جمهوری‌خواهان پیروز انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا شوند و تصمیم به توقف صادرات هیدروکربن‌ها بگیرند می‌توان شاهد یک شوک انرژی بزرگ بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره خطرهای بالقوه عرضه جهانی انرژی، افزود: تنها اتفاقی که احتمال دارد رخ دهد و خطری نظام‌مند و بزرگ هم  به شمار می‌آید، این است که جمهوری‌خواهان تصمیم بگیرند صادرات مواد هیدروکربنی را متوقف کنند، در واقع، من حتی مطمئن نیستم که مربوط به گاز باشد، شاید روزی برای نفت هم این اتفاق رخ دهد.

مدیرعامل توتال انرژی ادامه داد: آمریکایی‌ها همه سیاست‌های خود را بر مبنای قیمت داخلی گاز یا نفت پایه‌ریزی می‌کنند، آنها منابع در اختیار دارند و اگر احساس کنند صادرات باعث افزایش قیمت‌های داخلی می‌شود، صادرات نفت و گاز را متوقف می‌کنند، اکنون می‌توانم به شما بگویم که اگر افزون بر روس‌ها، گاز و نفت آمریکا را هم از دست دهیم، با یک شوک انرژی معمولی بلکه با شوکی بسیار بزرگ روبه‌رو خواهیم شد.

پویانه گفت: از این منظر، انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند حائز اهمیت باشد، اما سرانجام تنها رئیس‌جمهوری نیست که تصمیم می‌گیرد بلکه فعالان بخش خصوصی انرژی تصمیم‌گیرنده نهایی هستند.

حداقل ۱۱ نامزد جمهوری‌خواه برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده‌اند که تلاش می‌کنند نامزد حزب خود را برای رقابت با جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ انتخابات کنند،

دولت بایدن پارسال بزرگترین آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود به مقدار ۱۸۰ میلیون بشکه را انجام داد که بخشی از راهبرد واشینگتن برای تثبیت بازارهای رو به رشد نفت و مبارزه با قیمت‌های بالای سوخت در آمریکا پس از تنش‌های روسیه و اوکراین بود.

آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی خشم آن دسته از جمهوری‌خواهان که دولت را به تضعیف آمریکا برای پاسخگویی مناسب به بحران عرضه آینده متهم می‌کنند، برانگیخت.

پویانه گفت: انتظار می‌رود به‌دلیل تغییر جهانی به سمت منابع انرژی پاک‌تر و کاهش سرمایه گذاری‌های نفتی، قیمت نفت به‌طور پایدار در سطوح بالا باقی بماند.

کد خبر 475357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =