انفجار علمی و پژوهشی در پایتخت نفتی ایران

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با رویکرد تازه وزارت نفت و تمرکز بر دانش‌بنیان کردن صنعت نفت، توانستیم عملکرد پژوهشی و علمی را به حدود ۱۸ برابر سال‌های پیش برسانیم که این نشان از وقوع یک انفجار علمی و پژوهشی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در آیین بهره‌برداری از مبدل حرارتی در واحد نمک‌زدایی میدان نفتی منصوری گفت: میدان نفتی منصوری از دو مخزن آسماری و بنگستان تشکیل شده است که ظرفیتی معادل تولید روزانه ۲۵۸ هزار بشکه دارد و به علت شرایط مخزن در سال ۱۳۹۶ واحد نمک‌زدایی با یک مبدل خارجی به بهره‌برداری رسید، اما در یک سال با مشکل روبه‌رو و از مدار خارج شد.

وی افزود: با همت کارشناسان صنعت نفت جنوب، تمرکز از خارج کشور به تولیدات داخلی معطوف شد و طراحی و تولید مبدل حرارتی بومی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در برنامه کاری قرار گرفت که امروز ثمره این اعتماد و همت جهادی در رونمایی از این مبدل کاملاً بومی برای همگان آشکار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: این مبدل حرارتی ظرفیت کیفیت‌زایی روزانه ۷۰ هزار بشکه در روز را دارد که هزینه ساخت آن حدود یک‌چهارم نمونه خارجی آن بوده است.

دانشی در تشریح اقدام‌های انجام‌شده در دو سال گذشته نیز اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ میزان هزینه‌کرد، عملکرد و اقدام‌های معادل چهار سال پیش از آن بوده است که البته این مقدار رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه کارهای پژوهشی و علمی، اعتبارات پروژه‌های پژوهشی در ۱۰ سال قبل از سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ این رقم به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید،تصریح کرد: این موضوع از یک انفجار علمی و پژوهشی در صنعت نفت حکایت دارد که آثار آن را به‌زودی خواهیم دید، البته برنامه‌ریزی کرده‌ایم این رقم را تا پایان امسال به ۳۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به افتتاح پروژه آب‌رسانی غدیر مناطق نفت اهواز گفت: بهره‌مندی از آب شرب سالم آرزوی کارکنان نفت و خانواده آنان بود که با تلاش جهادی کارکنان توانستیم آب شرب سالم از طرح آب‌رسانی غدیر را به مناطق اداری، مسکونی و بیمارستانی برسانیم و بهره‌برداری از طرح‌های متعدد دیگری را تا پایان سال در برنامه داریم.

کد خبر 475425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =