نشست بررسی پیشرفت فروش گازهای مشعل مسجدسلیمان برگزار شد

نشست بررسی میدانی پیشرفت مزایده فروش گازهای مشعل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، علیرضا هیهاوند، مدیرعامل این شرکت با تأکید بر ضرورت و اهمیت جمع‌آوری گازهای مشعل در حوزه مناطق عملیاتی این شرکت و اشاره به پیگیری سازمان‌های استانی و شهری، آمادگی این شرکت را در همکاری برای رفع مشکلات این طرح اعلام کرد.

حمید ترنجی‌زاده، معاون مدیر طرح‌های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همسو با سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مبنی بر عمل به الزامات و دستورعمل‌های محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیستی، جمع‌آوری کامل گازهای مشعل را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: هم‌اکنون جمع‌آوری گازهای مشعل مسجدسلیمان در چارچوب چهار بسته شامل بسته‌های نخست و دوم در مناطق نفت سفید، تمبی، پرسیاه، زیلایی، هفت شهیدان، نرگسی و بسته‌های سوم و چهارم در مناطق عنبر، لالی و قلعه‌نار  به حجم ۶۰ میلیون فوت‌مکعب روزانه در دی و بهمن‌ماه پارسال به سرمایه‌گذاران داخلی (خریدار گاز) به‌مدت ۱۰ سال واگذار شد.

معاون مدیر طرح‌های نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و به‌منظور بررسی آخرین وضع اقدام‌های انجام‌شده، نشست‌های منظم بررسی پیشرفت پروژه از سوی مجری طرح‌های گاز برنامه‌ریزی و پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست مجری طرح‌های گاز اظهار کرد: مطابق با قرارداد، دوره ساخت و نصب تأسیسات برای هرکدام از بسته‌ها ۳۰ ماه بوده که مطابق برنامه زمان‌بندی ارائه‌شده از سوی خریداران گاز، مطالعات مفهومی هر دو بسته پایان یافته است و هم‌اکنون مطالعات مقدماتی با پیشرفت ۷۰ درصد ادامه دارد.

مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذار نیز به تشریح اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های در حال اجرا پرداختند و پس از بیان مشکلات و موانع موجود خواستار همکاری در شتاب‌بخشی به فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده خود شدند.

تعدادی از حاضران در این نشست اعلام کردند: شرکت ملی نفت ایران همسو با اهداف برنامه ششم توسعه کشور، راهبرد فروش گازهای مشعل به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای جمع‌آوری گازهای مشعل در پیش گرفته است.

کد خبر 475482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =