طراحی و ساخت سامانه هواشناسی در پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی

پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان نخستین پالایشگاه در پارس جنوبی با تکیه بر تخصص، نوآوری و توان داخلی متخصصان خود موفق به طراحی و پیاده‌سازی سامانه هواشناسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی گفت: اداره اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل پالایشگاه به دلیل نیازمندی‌های عملیاتی خود در تشخیص صحیح و دقیق سرعت و جهت باد در مواقع اضطراری (نشت گاز و حریق) همچنین تصمیم‌گیری برای پروانه‌های کاری در شرایط غیر عادی (سرعت زیاد باد، دما و رطوبت بالا) نیازمند سامانه‌ای برای تشخیص این شرایط بود.

وی تصریح کرد: اداره اچ‌اس‌ئی پالایشگاه با استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی متخصصان و کارکنان نوآور این مجموعه، اقدام به طراحی، ساخت و راه‌اندازی سامانه هواشناسی کرد.

مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی به شاخص‌های برتر این سامانه اشاره و اظهار کرد: از مهم‌ترین مزایای این سامانه، پایش سرعت و جهت باد، دما و رطوبت هوا، سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه، پایش آنلاین و نصب و راه‌اندازی با کمترین قیمت و توان داخلی است.

گرامی‌شیرازی ادامه داد: این سامانه قابلیت اتصال و ارسال اطلاعات به همه پالایشگاه‌ها و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را دارد  و این دستگاه با هزینه کمتر از یک‌سوم پیشنهاد شرکت‌های بیرونی تهیه شده است.

حبیب‌الله رئوف، رئیس اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این باره توضیح داد: این اداره با توجه به نیاز عملیاتی واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی در فعالیت‌های روزانه، رزمایش‌ها، تمرین‌ها و عملیات‌های اطفای حریق به شرایط جوی بالاخص سرعت و جهت باد، تصمیم به طراحی و ساخت این سامانه گرفت.

وی گفت: با اعتماد و تکیه بر توان و ظرفیت کارکنان داخلی این مجموعه، این کار انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

رئیس اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به ویژگی‌های بارز دستگاه یادآور شد: نمایش داده‌های مورد نیاز به‌صورت آنلاین و با دقت فراوان، نصب آسان، دمای کاری منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ سانتی‌گراد، اندازه‌گیری سرعت و تعیین جهت باد، اندازه‌گیری سطح رطوبت تا ۸۰ درجه و قابلیت ذخیره از داده‌های ورودی از ویژگی‌های این سامانه است.

کد خبر 475559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =