ثبت رکورد تازه سودآوری، فروش و درآمد عملیاتی در پتروشیمی پارس

مدیر مالی پتروشیمی پارس با اشاره به اینکه در سال مالی ۱۴۰۱، این شرکت با ۱۴ درصد عملکرد فروش توانست به فروش ۵۱ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان محصول دست یابد که تاکنون در این مجتمع بی‌سابقه بوده است، گفت: سودخالص پارس رشدی ۱۹.۸ درصدی نسبت به سال مالی گذشته داشت و به رقم بی‌سابقه ۱۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مجمع عمومی عادی سالانه پتروشیمی پارس صبح چهارشنبه (۲۱ تیرماه) در کنگان برگزار شد و فریدون امیری، مدیرمالی پتروشیمی پارس به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این پتروشیمی پرداخت.

وی در این مجمع اظهار کرد: هرچند به دلیل تحمیل برخی مشکلات که بیشتر ناشی از تحریم‌ها بود، پیچیده‌ترین تعمیرات اساسی پتروشیمی پارس از بدو تأسیس در واحد اتیل بنزن و واحد استایرن منومر خارج از برنامه پیش‌بینی‌شده به درازا کشید، اما فروش کل این مجتمع از نظر مقداری تنها ۳ درصد تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفت و در هفته اول دی‌ماه ۱۴۰۱ واحد استایرن مونومر با بالاترین خلوص به تولید ۱۰۰ درصدی رسید.

مدیر مالی پتروشیمی پارس درباره این کاهش تولید افزود: دلیل کاهش تولید شرکت ۵۵ درصد خارجی بود، محدودیت خوراک و تعمیرات اساسی واحد اتیل‌بنزن از جمله دلایل داخلی این کاهش بوده است.

فریدون امیری در عین حال از افزایش ۱۴ درصدی فروش مقداری پروپان، ۲۱ درصدی پنتان پلاس و ۲ درصدی بوتان خبر داد که از نظر ارزش ریالی فروش به‌ترتیب موجب افزایش ۴۵ درصدی، ۴۰ درصدی و ۳۱ درصدی این محصولات شده است.

وی تأکید کرد: در سال مالی ۱۴۰۱، پتروشیمی پارس با ۱۴ درصد عملکرد فروش توانست به فروش ۵۱ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان محصول دست یابد که تاکنون در این مجتمع بی‌سابقه بوده است.

مدیر مالی پتروشیمی پارس همچنین از ثبت دو رکورد دیگر خبر داد و گفت: سودخالص پارس نیز با همه مشکلاتی که پشت سر گذاشتیم رشدی ۱۹.۸ درصدی نسبت به سال مالی گذشته داشت و به رقم بی‌سابقه ۱۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان رسید.

امیری در ادامه به دستاوردها و برنامه‌های پارس پرداخت و اظهار کرد: اجرای فاز به فاز پروژه رفع تنگناهای تولید استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن‌منومر شامل پروژه تزریق گاز مایع، ارتقای کیفیت فیلتراسیون و...، عملیاتی شدن پروژه افزایش دریافت بوتان همراه گاز خوراک از مجتمع گاز پارس جنوبی در اواخر سال ۱۴۰۱ شامل افزایش ۲۰ درصدی نسبت به ظرفیت اسمی، افزایش سود ۲۰ میلیون دلاری در سال، عملیاتی شدن پروژه تزریق گاز سوخت به شبکه گاز سوخت منطقه و اتمام مطالعات مهندسی و اصلاحات برای افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت واحد اتیل بنزن از جمله این دستاوردهاست.

وی همچنین با تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای اجرای طرح تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن پتروشیمی پارس و برنامه انجام آن تا سال ۱۴۰۵، گفت: در این واحد ۵۶ هزار تن خاکبرداری شده است و عملیات اصلی اجرایی واحد PDH یک ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرمالی پتروشیمی پارس در پایان با بیان اینکه امیدواریم با اجرای موفق طرح تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن، رکورد پروژه‌های ایران را بشکنیم، یادآور شد: با توجه به اینکه اقدام‌های اساسی مهمی در سال ۱۴۰۱ انجام شده که تأثیر آن در تولید، فروش و سودآوری سال ۱۴۰۲ مشهود خواهد بود از امروز به تقسیم سود خوب در مجمع سال آینده امیدواریم.

این مجمع سرانجام ۲۶۰ ریال به ازای هر سهم، سود نقدی تقسیم کرد.

کد خبر 475566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =