توافق با آفریقا بر سر تهاتر محصولات پتروشیمی با کالاهای اساسی

رئیس‌جمهوری گفت: تسهیل تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی با قیمت مناسب و امکان اجرای طرح کشت فراسرزمینی از دیگر اهداف سفر به کشورهای آفریقایی بود که با موفقیت دنبال و توافق شد به شکل تهاتری و در ازای فروش محصولات و مواد پتروشیمی کالاهای اساسی مورد نیاز ایران از این کشورها وارد شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه، ۲۲ تیرماه) پس از سفر فشرده و پرکار به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه در بدو ورود به کشورمان در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: ارتباط ما با قاره آفریقا، مثل ارتباط با کشورهای قاره آسیا و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد و نباید ارتباط با این قاره که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به برکت آرمان‌های انقلاب، راهنمایی‌های امام راحل و خون مقدس شهیدان، ارتباط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورهای جهان، به‌ویژه در آفریقا برقرار شد، افزود: ملت‌های آفریقایی وقتی شاخص‌هایی مانند خدامحوری، استعمارستیزی، حق‌خواهی و حق‌طلبی انقلاب اسلامی مردم ایران را دیدند به این انقلاب، نظام برآمده از آن، رهبری و پیام انقلاب اسلامی علاقه‌مند شدند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه به‌طور طبیعی این ارتباط باید تقویت می‌شد، تصریح کرد:‌ متأسفانه در سال‌های گذشته این ارتباط مورد کم‌مهری قرار گرفت.

رئیسی با اشاره به علاقه‌مندی این کشورها برای خرید محصولات دانش‌بنیان ایرانی گفت: تسهیل تأمین مواد اولیه و کالاهای اساسی با قیمت مناسب و امکان اجرای طرح کشت فراسرزمینی در این کشورها از دیگر اهداف این سفر بود که با موفقیت دنبال و توافق شد به شکل تهاتری و در ازای فروش محصولات و مواد پتروشیمی کالاهای اساسی مورد نیاز ایران از این کشورها وارد شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران باور دارد که جهان تنها در چند کشور غربی محدود نیست و بنا داریم با همه کشورهای جهان ارتباط داشته باشیم، همان‌قدر که به قاره آمریکا یا آسیا اهمیت می‌دهیم، برای قاره آفریقا نیز اهمیت قائل هستیم و معتقدیم باید به همه جهان توجه داشت.

کد خبر 475572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =