بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران از جلوه‌های هنر ملت ایران در تبدیل تهدید به فرصت است/ قدردانی رئیسی از وزارت نفت و کارکنان صنعت نفت

رئیس‌جمهوری مجتمع پتروشیمی گچساران را جلوه‌ای از شعار ما می‌توانیم و تبدیل ظرفیت‌های کشور به ثروت توصیف کرد و گفت: ملت ایران این هنر را دارد که تحریم و تهدید را به فرصت و ثروت تبدیل کند و تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه یکی از جلوه‌های این هنر ملت ایران است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) در جریان دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به مقصد کهگیلویه و بویراحمد، در آیین آغاز عملیات راه‌اندازی پتروشیمی گچساران ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان، مدیران، پیمانکاران، مشاوران، متخصصان و کارگران، این پروژه بزرگ صنعتی را گامی مهم در جهت رشد تولید، افزایش اشتغال و امیدآفرینی در مردم دانست.

وی تولید زنجیره‌ای، طراحی، مهندسی، ابزار و تجهیزات استفاده‌شده تماماً ایرانی و افزایش ۳ هزار نفری اشتغال را از جمله ویژگی‌های مهم مجتمع پتروشیمی گچساران برشمرد و افزود: بهره‌برداری از این پروژه منجر به جلوگیری از هدررفت ثروت ملی و گازهای مشعل‌ و مانع آلایندگی خواهد شد که اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اهمیت نقش شرکت‌های بزرگ صنعتی در توسعه و تأمین نیازهای شهرهای محل احداث در قالب مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات استان از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ تصویب شده و طبعاً مجتمع پتروشیمی گچساران نیز باید در این خصوص و در جهت رفع نیازهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه شهرستان گچساران به وظایف خود عمل کند.

رئیسی با بیان اینکه بخش قابل توجه و کار اصلی در تکمیل این پروژه بزرگ صنعتی در دولت مردمی محقق شده، از همه دست‌اندرکاران و خانواده‌های آنها که در گرمای ۵۰ درجه به‌صورت چند شیفته برای تکمیل پتروشیمی گچساران همت گماردند، تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین جذب ۱۷ هزار میلیارد سرمایه برای تکمیل این پروژه را اقدامی بسیار مهم و شایسته قدردانی دانست.

رئیس‌جمهوری مجتمع پتروشیمی گچساران را جلوه‌ای از شعار ما می‌توانیم و تبدیل ظرفیت‌های کشور به ثروت توصیف و اظهار کرد: ملت ایران این هنر را دارد که تحریم و تهدید را به فرصت و ثروت تبدیل کند و تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه یکی از جلوه‌های این هنر ملت ایران است.

رئیسی در پایان ضمن قدردانی از وزیر نفت، کارکنان صنعت نفت، نماینده مقام معظم رهبری در استان و از همه آقایان در شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکر اصلی راباید از کارکنان پتروشیمی گچساران کرد که نمونه و نمودی از کار، تلاش و فعالیت و هنرمندی هستند.

کد خبر 475747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =