کار در پروژه‌ پتروشیمی گچساران جهادی انجام شد

رئیس‌جمهوری از سد چمشیر و پتروشیمی گچساران به‌عنوان پروژه‌هایی یاد کرد که در آنها کار به‌صورت جهادی انجام شده است و تأکید کرد: اگر این پروژه‌ها به‌صورت عادی پیگیری می‌شد، امروز به بهره‌برداری نمی‌رسید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه (۲۶ تیرماه) در ادامه دومین سفر دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، حضور بامعنا و شکوهمند مردم این خطه در استقبال از دولت‌مردان را مسئولیت‌آور دانست و همه همکاران دولت را مکلف کرد با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم منطقه، در جهت حل مشکلات و رفاه حال مردم تلاش مضاعف کنند.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد به برکت انقلاب و نظام اسلامی کارهای بسیاری شده که انصاف حکم می‌کند از زحمات انجام شده قدردانی شود، اما کاستی‌هایی نیز وجود دارد که باید با تلاش بی‌وقفه برای رفع آنها گام برداشت.

رئیس‌جمهوری ایمان و امید را دو عنصر مهم برای تعالی جامعه دانست و گفت: هر سخن و تصمیم و اقدامی که در جامعه ایجاد یأس کند حرکت در مسیر دشمن است و مردم از مدیران انتظار حرکت جهادی و تحولی دارند و کوتاهی و قصور در این عرصه برایشان سؤال‌برانگیز است.

رئیسی تصریح کرد: هرکس در هر مسئولیتی که دارد باید با ارزیابی گذشته و استفاده از تجارب دیگران ببیند چه کارهای بزرگی می‌تواند انجام دهد و اگر نسبت به قصور و کوتاهی گذشتگان در انجام کار بایسته و شایسته داوری می‌کند، بداند خودش هم در معرض و زیر ذره‌بین افکار عمومی و قضاوت آیندگان قرار دارد.

وی با اشاره به برخی بهانه‌تراشی‌های گذشته که به نتیجه نرسیدن کارها را به نبود اعتبارها مربوط می‌کردند، اظهار کرد: بالاترین سهم در به سامان رسیدن کارها سهم مدیریت است و چه بسیار که اعتبارها بوده، اما به‌دلیل نبود مدیریت کاری صورت نگرفته و از آن‌سو کارهایی با حداقل اعتبارها به سامان رسیده‌اند.

رئیس‌جمهوری در ادامه از سد چمشیر و پتروشیمی گچساران به‌عنوان پروژه‌هایی یاد کرد که در آنها کار به‌صورت جهادی انجام شده و تأکید کرد: اگر این پروژه‌ها به‌صورت عادی پیگیری می‌شد، امروز به بهره‌برداری نمی‌رسید.

رئیسی با اشاره به ناترازی‌ها در عرصه‌های آب، برق و گاز افزود: کمبود نزولات آسمانی با مدیریت صحیح منابع تا حد زیادی قابل مدیریت است، همچنین دولت برای جبران ناترازی‌ها در زمینه انرژی، برای ایجاد ۳۵ هزار مگاوات برق جدید برنامه‌ریزی و اقدام کرده که تاکنون ۷ هزار مگاوات آن عملیاتی شده و در عرصه گاز نیز اقدام‌های خوبی برای رفت ناترازی‌ها در دست انجام است.

وی با تأکید بر اهمیت میدان دادن به بخش خصوصی تصریح کرد: در این نشست اعلام شد که بخش خصوصی آمادگی ورود به عرصه ساخت پتروپالایشگاه در استان را دارد، این موضوع باید با جدیت و فوریت از سوی بخش‌های دولتی دنبال شود و حتی یک روز نباید در این امر تأخیر وجود داشته باشد. دولت باید به بخش خصوصی میدان داده و خود در عرصه هدایت، حمایت و نظارت به شکلی اثربخش از فعالیت‌های آن پشتیبانی کند.

رئیس‌جمهوری موفقیت‌های حاصل‌شده در عرصه جمع‌آوری گازهای مشعل را بسیار خوشحال‌کننده توصیف و اظهار کرد: تا پیش از این دولت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این زمینه فعال بودند که در این دولت تعداد آنها به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته است. اقدام‌های در حال انجام در این زمینه باید مورد حمایت قرار گیرد تا خسارت‌هایی که از ناحیه سوزاندن گاز در مشعل‌ها چه به لحاظ ایجاد آلودگی و چه به لحاظ سوزاندن منابع انرژی، به کشور وارد می‌شود هرچه زودتر متوقف شود.

رئیسی با بیان اینکه منابع در کشور فراوان بوده و مردم نیز نشان داده‌اند هرجا لازم باشد پای کار هستند، خطاب به مدیران حاضر در نشست تأکید کرد: دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم و باید همه به شکل جهادی و تحولی تلاش کنیم ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور را همسو با رفع مشکلات و ارتقای رفاه عمومی به کار بگیریم.

کد خبر 475772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =