بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از سکوی فاز یک پارس جنوبی و پتروشیمی‌های عسلویه

جمعی از نمایندگان مجلس از سکوی فاز یک میدان مشترک پارس جنوبی و چند پتروشیمی عسلویه بازدید کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، سیدشمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در جریان بازدید روز پنج‌شنبه (۲۹ تیرماه) جمعی از نمایندگان و اعضای این کمیسیون از سکوی فاز یک پارس جنوبی با بیان اینکه پیشگیری از افت فشار پارس جنوبی یکی از دغدغه‌های مهم متخصصان صنعت نفت است، گفت: نصب سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی اقدام موفق متخصصان صنعت نفت و گاز در زمینه نگهداشت تولید است.

وی افزود: با حضور در عسلویه و بازدید از یکی از قدیمی‌ترین سکوهای گازی کشور در جریان تازه‌ترین وضع تحولات این حوزه قرار گرفتیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دغدغه مهندسان و متخصصان صنعت نفت کشور این است که از افت فشار چاه‌های گاز پیشگیری شود، تصریح کرد: در زمینه طرح‌های نگهداشت تولید اقدام‌های خوبی انجام شده و برای اینکه افت فشار مانع نگهداشت سطح تولید نشود، تلاش‌های موفقی از سوی متخصصان صنعت نفت و گاز انجام شده که یکی از آخرین اقدام‌ها، انتقال و نصب سکوی ۱۲C در فاز ۱۱ پارس جنوبی بوده است.

حسینی با تأکید بر اینکه باید از سطوح فنی، مهندسی و  حوزه تأمین مالی به نصب سکوی فاز ۱۱ توجه شود، اظهار کرد: براساس گزارشی که ارائه شد، حدود ۳۲۰۰ تن سازه آبی توسط متخصصان ایرانی منتقل و نصب شده که این موضوع مانع از  صرف چند میلیارد دلار از درآمدهای کشور شد. 

به گفته وی، یکی از فصل‌های برنامه هفتم توسعه، مربوط به طرح‌های کلان و پیشران است و در این طرح‌ها زنجیره نفت و گاز به‌عنوان یکی از زنجیره‌های منتخب مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از یک سو بخش بالادست و مباحثی مانند اکتشاف، حفاری، استخراج و بهره‌برداری از چاه‌ها مورد توجه باشد و از سوی دیگر تلاش کنیم تا آنجا که ممکن است ماده با ارزش نفت و گاز را به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم.

حسینی با تأکید بر توجه به تکمیل زنجیره تولید در بخش پایین‌دستی گفت: به همین منظور نیز از واحدهای پتروشیمی بازدید کردیم که باید برای به بهره‌برداری رساندن بعضی از آنها و افزایش فرآوری محصولات پتروشیمیایی در مراحل پایین‌دست تلاش کنیم.

کد خبر 475921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =