نقش کلیدی تأسیسات ذخیره‌سازی شوریجه در تأمین پایدار گاز شمال و شمال شرق کشور

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بر نقش کلیدی و مهم تأسیسات ذخیره‌سازی شوریجه در تأمین پایدار گاز شمال و شمال شرق کشور تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی در آیین تودیع و معارفه رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: این پالایشگاه به‌عنوان تنها تامین‌کننده انرژی در حوزه شمال و شمال شرق کشور پشتوانه بسیار خوب و مطمئنی برای شبکه گازرسانی است و نقش خود را در پایداری تولید و تأمین گاز مصرفی زمستان سال ۱۴۰۱ به‌خوبی ایفا کرد.

وی با تأکید بر نقش مهم و کلیدی تأسیسات ذخیره‌سازی گاز شوریجه در فصل زمستان تصریح کرد: موضوع ذخیره‌سازی گاز به‌دلیل برخورداری از مزیت‌های اقتصادی، ایمن بودن و دسترسی آسان در سال‌های گذشته در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ایجاد تأسیسات ذخیره‌سازی شوریجه در استان خراسان رضوی بود تا این انرژی پاک و ارزان در دسترس هموطنان قرار گیرد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران افزود: با توجه به نقش این تأسیسات در پایداری و تأمین گاز طبیعی به‌ویژه در روزهای سرد زمستان، روند اجرایی عملیات فاز ۲ ذخیره‌سازی گاز شوریجه نیز در منطقه خانگیران سرخس با نظارت و پیگیری شرکت ملی گاز ایران در حال اجراست و در آینده‌ای نزدیک با راه‌اندازی آن شاهد پایداری بیشتر و تأمین گاز مصرفی به‌ویژه در منطقه شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست ابوالفضل آتش‌جامه به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد معرفی شد.

کد خبر 475936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =