۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 475941
امارات: اقدام‌های کنونی اوپک‌پلاس کافی است

وزیر انرژی امارات متحده عربی تصمیم اخیر اعضای اوپک‌پلاس برای حمایت از شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام را کافی دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از گوآ، سهیل المزروعی روز جمعه (۳۰ تیرماه) در حاشیه  نشست وزیران انرژی کشورهای عضو گروه ۲۰ (G20) در گوآ هند گفت: اقدام‌های کنونی اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک) برای حمایت از بازار نفت کافی است و در صورت نیاز به اقدام‌های بیشتر، این ائتلاف تنها با یک تماس تلفنی موضوع را حل و فصل می‌کند.

اعضای اوپک‌پلاس حدود ۴۰ درصد نفت خام جهان را تولید می‌کنند، این ائتلاف از اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه نفت را با هدف تقویت قیمت و بازارهای جهانی نفت خام محدود کرده است.

وزیر انرژی امارات گفت: برنامه کنونی اعضای اوپک‌پلاس برای شرایط بازارهای جهانی نفت خام کفایت می‌کند، اما ما دائماً در حال ملاقات و مذاکره هستیم و اگر نیاز به تصمیم و برنامه دیگری باشد، در نشست‌های خود بررسی می‌کنیم. ما برای گرد هم آمدن به یک تماس تلفنی نیاز داریم.

اعضای اوپک‌پلاس در نشست ماه ژوئن با توافقی گسترده برای محدود کردن عرضه تا سال ۲۰۲۴ میلادی موافقت کردند و عربستان هم به‌طور داوطلبانه متعهد شد تولید خود را برای ماه ژوئیه کاهش دهد و اکنون این کاهش را تا ماه اوت تمدید کرده است.

قیمت نفت در پی شواهدی مبنی بر کاهش عرضه و محرک‌های اقتصادی در چین در حال بازیابی با سرعتی کُند است، به‌طوری که نفت خام برنت در معاملات دیروز بالای ۸۰ دلار به ازای هر بشکه داد و ستد شد، در حالی که اواخر ژوئن نزدیک ۷۱ دلار بود.

نشست آینده اعضای اوپک‌پلاس نوامبر برگزار می‌شود، اگرچه نشست وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس موسوم به جی‌ام‌ام‌سی (JMMC) چهارم اوت (جمعه ۱۳ مردادماه) نشستی ویدیوکنفرانسی برای بررسی اوضاع بازار نفت برگزار می‌کند.

وزیر انرژی امارات گفت: نگرانی درباره تقاضای نفت وجود ندارد و تنها چالش بزرگ سرمایه‌گذاری محدود است.

المزروعی تأکید کرد که ما می‌دانیمسرمایه‌گذاری چقدر گران است و هیچ‌کس به جز چند کشور در صنایع بالادست برای ایجاد ظرفیت‌های تازه تولید سرمایه‌گذاری نمی کنند.

وی گفت: با همکاری دبیرخانه اوپک سازوکار نظارت بر تولید نفت روسیه بهبود می‌یابد.

کد خبر 475941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =