فراخوان دریافت پیشنهادهای پژوهشی  خوردگی فلزات تمدید شد

فراخوان دریافت پیشنهادهای پژوهشی خوردگی فلزات با هدف تولید پایدار گاز تمدید شد.

به گزارش شانا به نقل از پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز، رویداد گام معکوس خوردگی فلزات و حفاظت فنی با هدف تولید پایدار گاز ذیل ستاد ویژه تحول و افزایش تولید دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران با حضور و همکاری مدیریت‌های پژوهش و فناوری، برنامه‌ریزی تلفیقی، تدارکات و پشتیبانی کالا، نظارت بر تولید، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های نفت و گاز پارس، نفت مناطق مرکزی ایران و پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز اردیبهشت‌ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) برگزار شد.

در این رویداد بازیگران دیگر زیست‌بوم فناوری و نوآوری از جمله بیش از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان و فناور و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی حضور داشتند و سوالاتی درباره این چالش‌ها مطرح کردند. همچنین تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها از طریق سیستم مجازی در این رویداد شرکت کردند.

در پایان آن هم نشست تجاری - تجاری(B۲B)  برگزار و در ادامه مقرر شد شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهادهای خود را درباره حل این چالش‌ها طی مهلت در نظر گرفته شده از طریق سایت «پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز» ارسال کنند. این پیشنهادها در کارگروه تشکیل شده ذیل ستاد تحول و افزایش تولید دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران بررسی خواهد شد.

در رویداد یادشده، چالش‌های مرتبط با خوردگی در شرکت‌های نفت و گاز پارس و نفت مناطق مرکزی ایران شامل مطالعه و ساخت مواد بازدارنده خوردگی ترکیبی (خوردگی گاز ترش و بخش بالایی خط لوله)، استفاده از روش‌های آنلاین پایش خوردگی داخلی و خارجی خطوط لوله با انتقال داده (اجرای فناورانه پایلوت، طراحی و ساخت پراب‌های خوردگی در خطوط لوله نفت و گاز ترش،  ارزیابی خطوط لوله زیرزمینی غیرقابل پیگرانی، زیرساخت‌های شبیه‌سازی الگوی‌های Dynamic(در شرایط شبیه‌سازی شده بخش بالادستی تاسیسات نفت و گاز)، تولید پوشش های پلیمری/کامپوزیتی/سرامیکی داخلی مقاوم در برابر سیال‌های بسیار خوردنده محیط‌های ترش با آب نمک و طراحی و ساخت سیستم HPHT Jet Impingement  برای انجام آزمون‌های خوردگی دما - فشار بالا مطرح شد.

با این تفاسیر از همه عرضه‌کنندگان فناوری شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی (دارای مجوز فعالیت پژوهش و فناوری از مراکز قانونی ذی ربط) و شرکت‌های خدمات تخصصی که توانایی رفع این چالش‌ها را دارند، دعوت می‌شود تا نسبت به تکمیل فرم فراخوان مطابق دستورعمل زیر اقدام کنند.

برای شرکت در این فراخوان لازم است فرم مربوطه از این پیوند تکمیل شود. مهلت ارسال راهکارهای فناورانه ۱۵ مردادماه پایان می‌یابد.

کد خبر 476217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =