ایران‌پلاست از مصادیق امیدآفرینی اقتصاد صنعت پتروشیمی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مشارکت فعال بخش دولتی و خصوصی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست را می‌توان از الگوهای موفق و از مصادیق امیدآفرینی اقتصاد صنعت پتروشیمی خواند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی ضمن دعوت از همه مشارکت‌کنندگان و ذی‌نفعان به حضوری فعال در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، با تأکید بر جایگاه و نقش سیاست‌گذاری و راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش یادآور شد: با تقویت بخش خصوصی، همچنین هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی، به نظر می‌رسد شاهد تجربه موفقی از همراهی دولت و بخش خصوصی در برگزاری تخصصی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی در صنعت پتروشیمی باشیم.

وی تأکید کرد: یکی از فواید مهم توسعه صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر ارتقای نقش بخش خصوصی و تقویت آن با هدف افزایش کارآمدی بخش دولتی بوده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: بهره‌برداری به‌موقع و طبق برنامه از طرح‌های صنعت پتروشیمی حاصل همکاری مؤثر و مثبت بخش خصوصی و بخش دولتی است.

شاهمیرزایی با اشاره به شتاب‌بخشی به تکمیل پروژه‌های پتروشیمی و افزایش چشمگیر ظرفیت تولید صنعت در سال‌های آتی تصریح کرد: افزایش تولید صنعت پتروشیمی به‌معنای افزایش صادرات و به تبع آن ارزآوری مستقیم برای کشور است و نقشی که صنعت پتروشیمی در ارزآوری برای کشور به‌ویژه در شرایط تحریم داشته، هیچ صنعت دیگری نداشته است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با رویکرد توسعه تکمیل زنجیره ارزش، حمایت از تولید ملی و رونق ساخت داخل از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 476489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =