خبرنگاری حرکت در جهاد تبیین است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: حرفه خبرنگاری مبتنی بر صحت، دقت و صراحت است و با رعایت این موارد می‌توان گفت شغل خبرنگاران جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته مهر امروز (چهارشنبه ۱۸ مرداد) در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه با اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌توانیم رشد کنیم، گفت: رشد ما در گرو نقدهای منصفانه و مصلحانه رقم می‌خورد و جامعه‌ تک بعدی نمی‌تواند تکامل یافته و کامل باشد.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی خبرنگاران کمک‌های شایانی داشتند، افزود: اگر چهار دهه انقلاب را مرور کنیم از نظر ابزار و هم از نظر افکار پیشرفت قابل‌توجهی داشتیم و باید از این فرصت استفاده کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه روز خبرنگار با نام شهید صارمی پیوند خورده و این نماد ارزشمندی به شمار می‌آید زیرا نام و یاد شهید و وجود عصاره یک شهید یادآور از خودگذشتگی است، گفت: یکی از نمادهای دموکراسی در ایران آزادی خبرنگاران است.

وی ادامه داد: حرفه خبرنگاری مبتنی بر صحت، دقت و صراحت است و با رعایت این موارد می‌توان گفت شغل خبرنگاران جهاد تبیین است.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه خبرنگاران باید نگاه ملی داشته باشند، تأکید کرد: همچنین باید خبرنگاران در انتشار اخبار منصف باشند و مسئولان نیز باید منصفانه عمل کنند.

وی لزوم صبر در برابر اصحاب رسانه را پیش شرط همکاری با خبرنگاران دانست و گفت: زمان و مکان خبر باید مورد توجه مسئولان و خبرنگاران قرار گیرد.

معاون وزیر نفت افزود: در عرصه انرژی و صنعت نفت و گاز که در تبیین اقتدار اقتصادی کشور خبرنگاران اقدام‌های ارزشمندی داشته‌اند.

خجسته‌مهر به لزوم افزایش دانش خبرنگاران در صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم حجم اخباری که منتشر شده است بسیار زیاد بوده که بسیار ارزشمند به شمار می‌آید و انتشار اخبار زیاد نشانه رونق کسب و کار در صنعت نفت است.

نفت امانتدار خبرنگاران در خدمت‌گذاری است

در ابتدای این آیین غلامرضا جمالی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه با بیان اینکه خودمان را امانتدار خبرنگاران در خدمت‌رسانی می‌دانیم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید موفقیت‌ها را به درستی روایت کنیم، افزود: مردم نیاز به امید دارند و در شرکت ملی نفت ایران به‌دنبال کسب موفقیت و افتخارآفرینی هستیم که باید به گوش مردم برسد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: دستاوردهای شرکت ملی نفت، دستاوردهای نظام اسلامی است و باید در این زمینه صریح باشیم.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران خانه اصحاب رسانه است و باید کمک کنیم تا موفقیت‌های صنعتی را به گوش مردم برسانیم.

کد خبر 476736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =