تعمیر چاه‌های آسیب‌دیده فاز ۱۳ پارس جنوبی شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از برنامه‌ریزی برای بازیابی چاه‌های آسیب‌دیده فاز ۱۳ پارس جنوبی خبر داد و گفت: برداشت گاز از تعدادی از چاه‌های موقعیت دریایی ۱۳A تا پایان امسال آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی درباره اقدام‌های مربوط به بازیابی چاه‌های موقعیت نخستین سکوی گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: هشت حلقه چاه حفاری‌شده در موقعیت دریایی این سکو در میدان مشترک پارس جنوبی، در سال‌های گذشته به‌دلیل برخورد یک کشتی با جکت این موقعیت آسیب‌دیده بود که در مرحله نخست، تعمیر و بازیابی پنج حلقه چاه در موقعیت این سکو در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال با استقرار دکل حفاری Sundeck، عملیات تعمیر، اصلاح و بازیابی چاه‌های آسیب‌دیده نخستین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی (SPD13A) آغاز شده است، افزود: بر اساس نقشه راه ابلاغی از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تا پایان امسال تعدادی از این چاه‌های در حال بازیابی عملیاتی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا با بازیابی تعدادی از چاه‌های آسیب‌دیده این موقعیت، تولید اولیه از سکوی دریایی SPD13A با ۷ میلیون مترمکعب در روز آغاز و عملیات بازیابی دیگر چاه‌های باقی‌مانده نیز در سال ۱۴۰۳ آغاز شود.

کد خبر 476796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =