رشد ۱۰ درصدی تولید بنزین پالایشگاه‌ها و حجم ذخایر سوخت کشور/ تأمین بنزین کشور به نحو مطلوب ادامه دارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور با تأکید بر تأمین مطلوب و به‌موقع سوخت موردنیاز جایگاه‌های عرضه سوخت کشور گفت: حجم ذخایر بنزین کشور در مقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش شانا، علی‌اکبر نژادعلی امروز (یکشنبه، ۲۲ مردادماه) در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ سیما در اظهار کرد: وضع تولید و توزیع در کشور مناسب است و در پالایشگاه‌های کشور نیز از ابتدای سال حدود ۱۰ درصد افزایش تولید داریم که این افزایش در مردادماه به ۱۶ درصد رسیده است.

وی افزود: وضع تحویل بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها به انبارهای نفت نیز کاملاً مناسب است و انتقال با خطوط لوله و انبارهای نفت به مجاری عرضه به نحو احسن انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: امسال افزایش مصرف را تجربه کردیم و حدود ۱۲.۵ درصد افزایش رشد مصرف داشتیم.

نژادعلی تصریح کرد: وضع ذخیره‌سازی در انبارهای نفت به‌گونه‌ای است که ۱۰ درصد مقدار ذخیره‌سازی ما در انبارهای نفت افزایش داشته است.

وی گفت: مقدار مصرف به‌واسطه تولید ۱.۵ میلیون خودرو در داخل کشور و خارج نشدن خودروهای فرسوده از ناوگان و افزایش تردد جاده‌ای (بالغ بر ۱۰۵ میلیون تردد جاده‌ای) عددی طبیعی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به‌واسطه افزایش تولید خودروها در چرخه تردد، ۵ درصد و به‌واسطه افزایش تردد جاده‌ای، ۱۰ درصد رشد مصرف بنزین داشتیم.

نژادعلی افزود: نیاز است که مردم، دولت و کشور را حمایت کنند و مقدار مصرف در حد معمول حفظ شود.

وی بیان کرد: شایعات مرتبط با افزایش قیمت فرآورده، بارها تکذیب شده است و هیچ برنامه‌ای در این ارتباط وجود ندارد. هم‌اکنون برای خودروهای سواری ۶۰ لیتر سهمیه بنزین قیمت اول و ۱۵۰ لیتر سهمیه قیمت دوم (آزاد) شارژ می‌شود که در طول ماه قابل بهره‌برداری است.

کد خبر 476900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =