تعویض رایزر چاه D-2 بخش دریایی میدان نفتی درود

رایزر چاه D-2 بخش دریایی میدان نفتی درود با همت و تلاش کارکنان منطقه عملیاتی خارک با وجود شرایط بد جوی، رطوبت و گرمای شدید هوا، پس از انجام سه شبانه‌روز کار پیوسته به‌صورت ایمن تعویض شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، حسنعلی ریاضی‌پور، رئیس خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه گفت: با مشاهده نشتی از رایزر چاه D-2 در دریا، گروه خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه خارک در کوتاه‌ترین زمان و بلافاصله برای جلوگیری از آلودگی دریا و خطرهای ناشی از خروج نفت و گاز از این محل اقدام به بستن چاه کرد که در پی آن برنامه‌ریزی برای تعویض رایزر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از مشخص کردن مقدار قابل تعویض از سوی بازرسی فنی، ابتدا آبزنی به خط برای تمیزکاری آن به‌منظور برشکاری رایزر از سوی گروه خدمات چاه‌ها و لوله مغزی سیار در مدت سه روز انجام شد. به محض دریافت آب در واحد بهره‌برداری خشکی، مسدودکننده‌ها در محل نصب و عملیات برشکاری از سوی واحد تعمیرات جوشکاری انجام و پس از آن رایزر از قبل آماده‌شده در محل نصب شد.

رئیس خدمات فنی چاه‌های نفت منطقه با تشکر از همکاران فعال در این پروژه اظهار کرد: انجام این عملیات با توجه به شرایط بد جوی، رطوبت و گرمای بسیار زیاد با غیرت و شجاعت کارکنان منطقه در کمترین زمان ممکن و با تمهیدات ایمنی لازم از سوی واحد اچ‌اس‌ئی (HSE) منطقه انجام و چاه در روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه عملیاتی شد.

کد خبر 476901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =