بخش آسیب‌دیده خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی شرکت نفت فلات قاره تعمیر و تعویض شد

مدیر منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملیات تعمیر و تعویض بخش آسیب‌دیده خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی این منطقه عملیاتی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا قانعی گفت: پس از دریافت گزارش نشتی خط لوله ۴۸ اینچ صادرات نفت، گروهی از واحدهای بهره‌برداری، بازرسی فنی، تعمیرات مکانیک، تعمیرات ساختمانی، تعمیرات برق و ایمنی تشکیل و تعویض قسمت آسیب‌دیده این خط لوله به‌صورت شبانه‌روزی و در گرمای طاقت‌فرسای تابستان آغاز شد.

وی افزود: به‌منظور بررسی خسارت احتمالی، خاکبرداری و پاکسازی اطراف لوله برای دسترسی به محل سوراخ‌شدگی در گودال پر از گل و لای و در گرمای شدید انجام و خط لوله قدیمی بدون استفاده اطراف آن برشکاری و برداشته شد. با انجام ضخامت‌سنجی دقیق و با توجه به وسعت میزان خوردگی، تعویض ۲۵ متر از خط لوله ۴۸ اینچ در برنامه کاری قرار گرفت.

مدیر منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه همه مراحل پروژه با استفاده از متریال موجود در منطقه و سایر مناطق انجام شده است، اظهار کرد: در این عملیات فلنج‌های کارکرده ۴۸ اینچ بدون استفاده موجود در منطقه بهرگان بریده شد و پس از سنگ‌زنی و تراشکاری در ساخت اسپول استفاده شد.

قانعی تصریح کرد: لوله‌های دریافتی از مناطق دیگر نیز با وجود نو بودن، حالت بیضوی داشتند و با فلنج‌های دریافتی تطابق نداشتند که عملیات خلاقانه بالا، سبب اتصال استاندارد این اجزا شد و سرانجام خط لوله ۴۸ اینچ بر اساس استاندارد ASME B31.3 آزمایش نشتی و عملیاتی شد.

کد خبر 476951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =